Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 12:32 Der er 12 kommentarer

Olympus C-220 Zoom problem

Hejsa Alle sammen.
Jeg har et problem med mit Olympus C-220 Zoom Digitalkamera.
Problemet ligger i at når jeg overfører ca 150 billeder så virker de første 30 og de sidste 15 --- de mellemliggende billeder overføres med er "blanke". Billederne kan ses på kameraet på den lille tft skærm, men altså ikke på pc'en. er der nogen der har en løsning på det problem eller eventuelt et programer der kan "redde" mine billeder.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
23. maj 2005 - 12:52 #1
Hvordan overfører du billederne? Bruger du den medfølgende Olympus software (der stinker efter min bedste overbevisning), eller har du en kortlæser?
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. maj 2005 - 12:53 #2
Kan du overføre kun de første 30?.. Og så kun de første 30 igen?... Til du har fået dem ud?
Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 12:56 #3
Jeg kan høre jeg ikke har udtrykt mig klart nok hehe, her kommer lige en uddybelse.
På kameraet kan alle billeder vises på tft skærmen.

når jeg overfører fra billede 27 til 138 er der ingen af dem der kan vises.

Jeg bruger min indbyggede kortlæser
har prøvet med kabel også

mit OS er Windows XP SP2
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
23. maj 2005 - 12:56 #4
Ellers kan du prøve at downloade programmet fra denne side: http://www.runtime.org/gdb.htm og se om du kan tilgå kameraet fra Stifinder og Get Data Back og hente billederne ned på den måde.
Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 13:04 #5
Det er jeg gået igang med nu ... håber godt nok det virker ...
Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 13:08 #6
den kræver jo en licens hvis man skal kopiere filerne gennem den  ...
Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 13:15 #7
Det gav så det samme resultat ( det var de penge ud af vinduet)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
23. maj 2005 - 13:17 #8
DEt skal jeg jo beklage - men det var da et forsøg værd. De billeder du ser på skærmen er vel en slags thumbnails går jeg ud fra? Er der ikke nogen skjulte filer på hukommelseskortet, som du måske kan tilgå? (Jeg erkender, at jeg efterhånden er på tynd is...) Og har du prøvet en anden kortlæser, måske en ekstern hos naboen?
Avatar billede wacked Nybegynder
23. maj 2005 - 13:56 #9
Det er skam helt ok , softwaren er jo ok , den fandt faktisk 43 ældre billeder ;) men jeg har løst problemet, det var et filsystemsproblem ... på en fat32 win 98 virker det bare... så må konstatere at det nok er et NTFS problem
Avatar billede kenp Novice
23. maj 2005 - 23:25 #10
Du hentede den rigtige version.. for de har jo en til fat32 og en til ntfs.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. maj 2005 - 00:11 #11
Ja, nemlig ja... :oD
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. maj 2005 - 08:46 #12
Men dejligt, at du fik løst problemet... lige præcis billeder kan jo på ingen måde genskabes (det kan alt andet jo næsten...)