Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 16:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter når husets telefonlinje tages i brug

Efter at have fået nyt ISDN modem er computeren begyndt at genstarte nogengange når husets telefonlinje tages i brug.

Genstartningen finder kun sted en gang imellem, men kan ske både ved trafik på telefonnettet ind og ud af huset. Den kan altså finde på at genstarte både når man ringer op til nettet, når man ringer op med alm tlf og når der bliver ringet til huset.

Modemet er et Mini Vigor 128 købt i tdc-butikken.
Avatar billede C:\> Juniormester
22. maj 2005 - 18:56 #1
Jeg er lige med på en lytter, da jeg kender ander med samme problem. Deres PC er virus scannet med Norton antivitus, og er ikke infikseret. -Ligeledes har de TDC Isdn.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 19:34 #2
gå i bios, og deaktiver "wake up on lan"..O)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 20:00 #3
er det løsningen? Det er jo kun nogen gange at computere genstarter, og ikke hver gang linjen tages i brug...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:06 #4
prøv.??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:07 #5
tænkte lige på.. at den genstarter sikkert ikke, hvis er på nettet i forvejen, altså når tlfén ringer, men sikkert når du ikke er på nettet el. hvad..O)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 20:22 #6
så vidt jeg kan huske har den ikke genstartet mens at der har været en linje åben...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:31 #7
har du fået deaktiveret det i bios..?
hvis.. så luk alt der bruger internet på pcén, el. blot log af og på, og ring til dit fastnummer, fra en mobil, for lige at checke..O)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 20:35 #8
den var slået fra... men det underlige ved det er også at den kun genstarter ca 1/15 af gangene, og det er ikke rigtigt til at finde et mønster...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:45 #9
meget mærkeligt..??
Møske en ny driver..?
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_modem_ekstra

ellers så spørg tdc, hvis det er tdc..O)
http://kundeservice.tdconline.dk/kontakt/

men du checket for virus m.m..??
og har du "jord" på pcén, altså et trebenet strømstik..?
ellers er jeg blank..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:47 #10
og ps.. stavefejl er gratis..O)
Sorry
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 21:01 #11
har prøvet driver, pc'en har ikke jord... hvilken indflydelse mener du, det har..?
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
22. maj 2005 - 21:04 #12
- og har scannet for virus med den nyeste opdatering til McAfee...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 21:05 #13
har bare hørt at det kunne ha´ indflydelse, (min far er tlf-mand)..??
Man kan blot sætte en ledning fra kabinette til feks. et vandrør.. hvis det altså er det, som sagt er blank..O)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
23. maj 2005 - 01:25 #14
hmmm, ved det ikke... jeg må vel bare ned i tdc butikken og klage, de må have et bud på hvad der kan gøres ved det...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. juni 2005 - 08:37 #15
fandt du en løsning...?