Avatar billede superkyll Nybegynder
21. maj 2005 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange bruger stadig 56k modem eller mindre

Mangler noget statistik over hvor mange der rent faktisk stadig bruger modemforbindelser i DK.

hvis nogen har nogle links til noget ville det være super.

Brian
Avatar billede temacs Nybegynder
21. maj 2005 - 16:44 #1
Eller hvad med TDC nye tiltag med en fantastisk 64K/64K linie, her i 2005. Det er skammeligt hvad de kan finde på at sælge til folk...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. maj 2005 - 21:15 #2
temacs: Til gengæld kører de så en reklamekampagne hvor de gøre opmærksom på at det er nødvendigt at droppe sin kæreste og sige sit arbejde op for at have tid til at vente på deres netforbindelser, så på den måde kan man jo sige at folk har fået at vide hvad de går ind til. ;-)

Jeg mener at have set for kort tid siden at det er ca. halvdelen af de danskere som er på nettet, der stadig bruger et gammeldags modem. Jeg søger desperat efter et link.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. maj 2005 - 21:18 #3
Her:
http://www.dst.dk/asp2xml/external/external.asp?title=Befolkningens%20brug%20af%20internet%202004&hreflang=da&path=/Statistik/ags/IT/Befolkningen.aspx&ancestor=Statistik&file=/upload/2004.pdf

Danmarks Statistik
"Hurtige fastnetforbindelser til internettet er nu den mest udbredte form for opkobling.
Således har 48 pct. en hurtig fastnetforbindelse til internettet i 2004, hvilket er
en mærkbar stigning i forhold til 2003, hvor andelen udgjorde 41 pct. Der er 32 pct.,
som har XDSL (dvs. ADSL, SHDSL mv.), mens 16 pct. har anden fastnetforbindelse."
Avatar billede superkyll Nybegynder
21. maj 2005 - 21:43 #4
der er stadig mange der bruger modem - var ikke klar over der var så mange alligevel

takker for det - lige det jeg manglede... magtede åbenbart ikke selv at finde det på dst.dk

tak
Avatar billede trekkies Juniormester
21. maj 2005 - 23:08 #5
Jeg har stadig modem(hos TDC), det er fordi at jeg gerne vil beholde min mail-adresse og så har jeg ADSL hos Tele2, da de er billig.

Jeg har regnet på tallene og jeg betaler ca. 50,- i kvartalet hos TDC og ca. 1600,- i kvartalet hos Tele2, det bliver til ca. 1650,- for begge internet forbindelser

Hvis jeg skulle have det hele samlet hos TDC skulle jeg betale ca. 2000,- så derfor har jeg stadig min gammel modem forbindelse, men jeg bruger den ikke :)
Avatar billede superkyll Nybegynder
22. maj 2005 - 10:37 #6
Ja OK  - sådan kan man vel også vælge at gøre det...