Avatar billede cooney Nybegynder
15. maj 2005 - 20:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vira der undgår Hijackthis og Virusscanner

Jeg har et problem. Jeg har just kørt både HJT og en virusscanner som jeg har fået anbefalet herinde. Problemet er at der er nogle bestemte (trælse) processer som fortsætter, som ikke er til at fjerne hverken med HJT eller viruskilleren.

Virusscanneren kan godt finde virussen og dens proces, men kan ikke stoppe processen for at slette virusen. Jeg har også prøvet at gøre det i fejlsikret tilstand, da jeg tænkte det kunne hjælpe at processen ikke kan blive sat igang - men det hjalp heller ikke.

Min HJT logfil ser ud som følger:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:44:55, on 15-05-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\shnlog.exe
C:\WINDOWS\popuper.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\intmonp.exe
C:\WINDOWS\System\msupdate.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\WINDOWS\System32\intmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\My Shared Folder\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.quicknavigate.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.quicknavigate.com/bar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.quicknavigate.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.quicknavigate.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.quicknavigate.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.quicknavigate.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://www.quicknavigate.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.politiken.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: Shell=
O2 - BHO: VMHomepage Class - {FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF} - C:\WINDOWS\System32\hp92C1.tmp
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] C:\WINDOWS\System\msupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Program Files\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)
O15 - Trusted Zone: *.line6.net
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by8fd.bay8.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Al hjælp er kærkommen!
Avatar billede cooney Nybegynder
15. maj 2005 - 20:48 #1
Ups - jeg glemte at sige at det især går ud over min netforbindelse og min startside som nu ikke længere er www.politiken.dk, men istedet www.quicknavigate.dk.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2005 - 20:56 #2
Har du prøvet Ewido?

Hent denne scanner:
http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Installer og kør Ewido
Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

Genstart nu i fejlsikret tilstand. Du skal taste f8 under genstarten (ca. lige når der er talt ram) og så vælge fejlsikret.

Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.
Avatar billede cooney Nybegynder
16. maj 2005 - 13:57 #3
Hejsa igen...

Ewido scanneren fjernede en masse ballade, men der er to processer som den ikke får fat i - både i feljsikret tilstand og normal:

intmonp.exe
popuper.exe

min HJT logfil ser nu ud som følger:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:56:13, on 16-05-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\popuper.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\WINDOWS\System32\intmonp.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\My Shared Folder\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.politiken.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.politiken.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: Shell=
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] C:\WINDOWS\System\msupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [LUSETUP-LT] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUSETU~1.EXE -s -a -q -log
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)
O15 - Trusted Zone: *.line6.net
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by8fd.bay8.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

intmonp.exe har Kaspersky virusscanneren allerede defineret som en virus, men kunne ikke slå den ihjel, da den ikke kunne afslutte den som proes.
Avatar billede cooney Nybegynder
16. maj 2005 - 13:59 #4
jeg kunne ikke lige finde Ewido loggen!
Avatar billede cooney Nybegynder
16. maj 2005 - 14:06 #5
Her var en fra et memory scan jeg lavede:

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            14:06:02, 16-05-2005
+ Report-Checksum:        EDAC9980

+ Date of database:        16-05-2005
+ Version of scan engine:    v3.0

+ Duration:                1 min
+ Scanned Files:            32
+ Speed:                0.36 Files/Second
+ Infected files:            0
+ Removed files:            0
+ Files put in quarantine:        0
+ Files that could not be opened:    0
+ Files that could not be cleaned:    0

+ Binder:        Yes
+ Crypter:        Yes

+ Archives:        Yes

+ Scanned items:
    Memory

+ Scan result:
    No infected files found!

::Report End
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2005 - 11:51 #6
Noget af det er da heldigvis væk, lad os rydde lidt op.
-------------------------------

For at kunne se alle filer:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
-------------------------------
Tast CTRL+ALT+DEL, vælg faneblade Processer og find disse processer:

intmonp.exe
popuper.exe
msupdate.exe

Højreklik på filen og vælg Afslut.
-------------------------------
Hent KillBox her:
http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillBox.zip

Brugsanvisning kan du finde her:
http://www.fbeej.dk/KillBox2_manual.htm

Kør KillBox, sæt prik i "Delete on reboot". Kopier nedenstående filenavne ind i tekstfeltet på Killbox og klik herefter på den røde knap med det hvide kryds. Programmet vil spørge om du vil genstarte - svar NEJ undtagen når du når til den det sidste filnavn - der skal du svare JA, og din computer vil genstarte.

C:\WINDOWS\popuper.exe
C:\WINDOWS\System32\intmonp.exe
C:\WINDOWS\System\msupdate.exe
-------------------------------
Hent denne lille fil - pak den ud og dobbeltklik på smitfraud.reg - svar ja til at flette filen ind i registreringsdatabasen:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/uploads/administrator/2005-05-03_214134_smitfraud.zip
-------------------------------
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier (hvis du kan finde dem) - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: Shell=
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] C:\WINDOWS\System\msupdate.exe
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {9BF43EC3-8C40-4567-9DC5-BA7C6CBB6815} - (no file) (HKCU)

Kender du til denne, ellers fix den:
O15 - Trusted Zone: *.line6.net
-------------------------------
Genstart og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede cooney Nybegynder
17. maj 2005 - 17:13 #7
O15 - Trusted Zone; *.line6.net - er god nok.

Ok, så langt, så godt (processerne er der vist ikke mere!) Her HJT logfilen:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:11:22, on 17-05-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\My Shared Folder\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.politiken.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.politiken.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O15 - Trusted Zone: *.line6.net
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by8fd.bay8.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2005 - 19:40 #8
Der er lige en skønhedsplet, ellers er loggen ren:
F2 - REG:system.ini: Shell=
Se om du kan fixe den, prøv evt i fejlsikret.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej
Avatar billede cooney Nybegynder
17. maj 2005 - 21:53 #9
Tak skal du ha dér... fedt med noget hjælp. Min comp. kører nu efterhånden helt fint igen.

Mvh.
Cooney
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2005 - 21:56 #10
Velbekomme, hvis du så lige markerer mit navn i boksen og klikker på Acceptér så er tråden afsluttet rigtigt. :o)
Avatar billede cooney Nybegynder
18. maj 2005 - 16:40 #11
aahh ... det troede jeg at jeg havde gjort!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. maj 2005 - 08:36 #12
Tak for point.*S*