Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GPO til XPSP2

Hej

Jeg har en række computere der har installeret XPSP2. Jeg har lavet en GPO, hvor firewall'en bliver disabled. Problemet er blot af enkelte computere ikke disabler firewallen - selvom en gpresult viser, at computerne har fået GPO'en... Laver jeg så en gpupdate /force på computerne slår GPO'en igennem.

Hvad kan der være galt? ... og hvordan løser jeg problemet?

Tak
Avatar billede olelukoeje Nybegynder
09. maj 2005 - 21:02 #1
Jeg har hørt om gåpåmod men GPO kender jeg intet til!
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2005 - 12:29 #2
og de slår ikke igennem ved næste logon - altså du er tvunget til at opdatere dem fra pcérne, før det virker ?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2005 - 12:35 #3
Ja, nemlig
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2005 - 12:52 #4
Det kunne selvfølgelig løses ved at køre gpupdate fra et logonscript , men de giver dig ikke svar på problemet.
I første omgang skal du teste om group policy slår igennem  på de klienter i praksis uanset hvad gpresult siger. tag f.x en policy der fjerner kør/run menuen eller en anden synlig. gennemtving med secedit /refreshpolicy...på serveren (2000 server) som er det samme som gpupdate på 2003 server.

Virker dine policies ellers på klienterne må det være noget fejl med servicepack eller du har måske brugt en anden sprogversion? - prøv så at geninstallere sp2 og prøv igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2005 - 13:01 #5
Men så kunne det måske være godt at få at vide om de pcér som har problemet - kører de en anden sprogversion end de andre?
For jeg har nemlig en mistanke efter at have læst lignende spørgsmål på E
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:36 #6
Jeg havde lavet en fejl i GPO'en... der står en domæne og en standard profil til firewall'en... jeg havde kun sat domæne-profilen... så efter jeg har sat begge virker det :)