Avatar billede s_kirch Nybegynder
09. maj 2005 - 20:15 Der er 5 kommentarer

Indsætte billede

Hej
Jeg har lavet en meget simpel hjemmeside i Frontpage - er ny i dette program. Har dog godt kendskab til Word og savner funktionen i Frontpage, hvor man for et billede kan bestemme om det skal stå foran eller bag en tekst og at billedet skal dække over flere linier og derfor ikke lave linieafstand på størrelse med billedet :o/
Er det ikke muligt at undgå disse linieafstande?
Pft / Søren Kirch
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2005 - 21:13 #1
du kan jo vælge at indsætte dit billede i en celle i en tabel og så lade teksten være i den/de andre celler.
Avatar billede cpufan Juniormester
09. maj 2005 - 21:38 #2
i frontpage,
højreklik på billedet og vælg egenskaber,
i fanebladet "udseende har du muligheden for at vælge,
hvorledes teksrombrydningen skal gå...
Avatar billede s_kirch Nybegynder
09. maj 2005 - 21:57 #3
Jeg ved ikke om det skyldes min manglende forståelse eller er det ikke muligt i FrontPage 2000?
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2005 - 22:04 #4
prøv dette i FP2000  (som cpufan også skriver)
Højreklik på billedet -> Egenskaber for billede -> Fanebladet Udseende -> under punktet Justering er der nogle valgmuligheder.
Avatar billede chrisscan Juniormester
09. november 2005 - 20:42 #5
Du skal sætte billedet ind i en tabel eller celle som catbody skriver, men du skal bruge billedet som BAGGRUND i cellen/tabellen. Så kan du skrive ovenpå billedet.