Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
08. maj 2005 - 23:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

crasher i call of duty hvorfor

jeg er en fanatiker af call of dury og har en clan der hedder fox-c, jeg har i dag spillet kamp midt underkampen crasher spillet så jeg er nød til at genstate *3 jeg har hentet nvidias nye driver på deres hjemmeside
men det virker stadigvæk og hvis jeg vil se egenskaber kan jeg ikke se om den køre agp 2-4-8 den siger med nvidias nye driver at den køre over bus - pci eller bare pci0  selv om på bundkortet siger den AGP

mit system lyder sådan

AMD 2800+ 2.1 GHZ
768ddr pc 3200
2*80 Maxtor dimond
gforce fx5600 256 ddr [pointofview]
en eller andet bundkort
blaster live 5.1
xp home sp2

det skal liges min gamle køler stod af til grafikkortet så jeg satte en 2.3ghz køler på.

det er høje point her jeg vil ikke crashe igen under en kamp!!

Hilsen [fox-c]Doc!
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 01:16 #1
hvad med chipset driverne til dit bundkort? du skriver nemlig "et eller andet bundkort" så hvis du ikke ved hvad bundkortet er, så har du vel ikke hentet de rigtige chipset drivere?
det er jo den der sørger for at blandt andet agp porten virker optimalt.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 01:17 #2
du skal også huske at afinstallere det gamle grafikkort helt, inden du installerer nye drivere, men det har du måske gjort.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 01:23 #3
hvis du ikke kender bundkortet, kan dette program fortælle hvad der er i dit system:
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 10:13 #4
jeg checker det lige ud og skriver igen
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 10:34 #5
her er der en lille report
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 10:34 #6
--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003, 2004 Lavalys, Inc. ]-----------------------------------------------------------

    Version                                          EVEREST v1.51.195/dk
    Hjemmeside                                        http://www.lavalys.com/
    Rapport Type                                      Rapport assistent
    PC                                                RENE (rene)
    Generator                                        Rebe
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2005-05-09
    Tid                                              10:33

--------[ Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC navn                                          RENE (rene)
      Bruger Navn                                      Rebe

    Motherboard:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP-A, 2082 MHz (12.5 x 167) 2800+
      Motherboard Navn                                  MSI KT4V (MS-6712)  (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio)
      Motherboard Chipset                              VIA VT8377 Apollo KT400
      System Hukommelse                                768 MB  (DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        AMI (05/26/03)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM2)
      Kommunikations Port                              Printerport (LPT1)

    Grafik Kort:
      Grafik Kort                                      GeForce FX 5600  (256 MB)
      Grafik Kort                                      NVIDIA GeForce FX 5600  (256 MB)
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce FX 5600
      Monitor                                          Standardskærm
      Monitor                                          Plug and Play-skærm [NoDB]  (1136777777)

    Multimedie:
      Lyd Kort                                          Creative SB Live! Series Audio Processor

    Lager:
      IDE Kontroller                                    VIA Bus Master IDE-controller
      SCSI/RAID Kontroller                              D347PRT SCSI Controller
      Disk Drev                                        Maxtor 4R080L0  (80 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/133)
      Disk Drev                                        ST380011A  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
      Optisk Drev                                      Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        12001 MB (6944 MB fri)
      D: (NTFS)                                        8150 MB (8070 MB fri)
      E: (NTFS)                                        64307 MB (51232 MB fri)
      F: (NTFS)                                        70001 MB (2004 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
      Mus                                              Logitech-compatible Mouse PS/2

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC  (83.93.223.113)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          \\KAALUND\Lexmark Z600 Series
      Printer                                          Microsoft Office Document Image Writer
      USB1 Kontroller                                  VIA VT83C572 PCI-USB Controller
      USB2 Kontroller                                  VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          Fri plads på harddisk er kun 3% på drev F:.

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        American Megatrends Inc.
      Version                                          07.00T
      Udgivelses Dato                                  04/02/01
      Størrelse                                        256 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        Fujitsu Siemens
      Produkt                                          MS-6712
      Version                                          2.0B
      Serie Nummer                                      00000000
      Vågn Op Type                                      Modem Ring

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        Micro Star
      Produkt                                          MS-6712
      Version                                          2.0B
      Serie Nummer                                      00000000

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Producent                                        Uknown Chassis Manufacture
      Version                                          Version 1.00
      Serie Nummer                                      123456890
      Aktiv                                            0123ABC
      Chassis Type                                      Desktop

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          32-bit ECC
      Fejl Korrektion                                  Single-bit
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttet Hukommelses Hastighed                70ns, 60ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  SPM, FPM, EDO, Parity, ECC, SIMM
      Understøttet Hukommelses Spænding                3.3V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            1024 MB
      Hukommelses Sokler                                3

  [ Processorer / AMD Athlon(tm) XP 2800+ ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        AMD
      Version                                          AMD Athlon(tm) XP 2800+
      Ekstern Hastighed                                166 MHz
      Maksimum Hastighed                                3000 MHz
      Nuværende Hastighed                              2083 MHz
      Spænding                                          3.3 V, 2.9 V
      Status                                            Tilkoblet
      Sokkel Udformning                                Socket-A

  [ Cache / Internal Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                1024 KB
      Installeret Størrelse                            128 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Sokkel Udformning                                Intern Cache

  [ Cache / Internal Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                1024 KB
      Installeret Størrelse                            512 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Fejl Korrektion                                  Single-bit ECC
      Sokkel Udformning                                Intern Cache

  [ Hukommelses Moduler / DIMM1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM1
      Type                                              DIMM, SDRAM
      Installeret Størrelse                            512 MB
      Monteret Størrelse                                512 MB

  [ Hukommelses Moduler / DIMM2 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM2
      Type                                              DIMM, SDRAM
      Installeret Størrelse                            256 MB
      Monteret Størrelse                                256 MB

  [ Hukommelses Moduler / DIMM3 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM3
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI2 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI2
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI3 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI3
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI4 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI4
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI5 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI5
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI6 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI6
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ Porte / Def ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        SSA SCSI
      Intern Reference Beskrivelse                      USB
      Intern Konnektor Type                            Mini-Centronics
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Def
      Ekstern Konnektor Type                            DB-25 pin male

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP-A 2800+
      CPU Alias                                        Barton
      CPU step                                          A2
      CPUID CPU Navn                                    AMD Athlon(tm) XP 2800+
      CPUID Revision                                    000006A0h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    2081.50 MHz
      CPU multiplier                                    12.5x
      CPU FSB                                          166.52 MHz
      Hukommelses Bus                                  166.52 MHz

    CPU cache:
      L1 Kode Cache                                    64 KB
      L1 Data Cache                                    64 KB
      L2 Cache                                          512 KB  (On-Die, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    62-0526-009999-00101111-040201-VIA_K7$1AARK204_A6712VF1 V1.5 052603
      Motherboard Navn                                  MSI KT4V (MS-6712)  (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio)

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              VIA VT8377 Apollo KT400
      Hukommelses Timing                                2.5-3-3-7  (CL-RCD-RP-RAS)
      Command Rate (CR)                                2T

    SPD hukommelses moduler:
      DIMM1: Infineon 64D64320GU6B                      512 MB PC2700 DDR SDRAM  (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)  (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)
      DIMM2: Apacer Tech.                              256 MB PC2700 DDR SDRAM  (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)  (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  05/26/03
      Video BIOS Dato                                  05/03/03
      DMI BIOS Version                                  07.00T

    Grafik Processor Egenskaber:
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      Grafik Kort                                      nVIDIA GeForce FX 5600
      GPU Kode Navn                                    NV31  (AGP 8x 10DE / 0312, Rev A1)
      GPU Hastighed                                    143 MHz
      Hukommelses Hastighed                            106 MHz

    Sensor Egenskaber:
      Tsystem                                          27 °C  (81 °F)
      Tcpu                                              41 °C  (106 °F)
      Fcpu                                              3426 RPM
      Fcase                                            4272 RPM
      Vcore                                            1.65 V
      Vio                                              3.12 V

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    Ingen akkumulator
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      Winbond W83697HF  (ISA 290h)
      Motherboard Navn                                  MSI MS-6712

    Temperaturer:
      Motherboard                                      27 °C  (81 °F)
      CPU                                              41 °C  (106 °F)
      Seagate ST380011A                                30 °C  (86 °F)
      Maxtor 4R080L0                                    27 °C  (81 °F)

    Køle Ventilator:
      CPU                                              3534 RPM
      Chassis                                          4272 RPM

    Spændings Værdier:
      CPU Kerne                                        1.63 V
      +3.3 V                                            3.04 V
      +5 V                                              4.73 V
      +12 V                                            12.40 V
      -12 V                                            -13.93 V
      -5 V                                              -5.20 V
      +5 V Standby                                      4.63 V
      VBAT Akkumulator                                  3.26 V
      Debug Info V                                      66 00 BE B0 CC 0C 32 1B (01)
      Debug Info T                                      27 41 255

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP-A, 2082 MHz (12.5 x 167) 2800+
      CPU Alias                                        Barton
      CPU step                                          A2
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, 3DNow!, SSE
      L1 Kode Cache                                    64 KB
      L1 Data Cache                                    64 KB
      L2 Cache                                          512 KB  (On-Die, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              453 Pin PGA
      Størrelse                                        4.95 cm x 4.95 cm
      Transistorer                                      54.3 million
      Proces Teknologi                                  6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu
      Teknologi                                        101 mm2
      Core Spænding                                    1.65 V
      I/O Spænding                                      1.6 V
      Typisk Forbrug                                    53.7 - 60.4 W  (afhængig af clock hastighed)
      Maksimalt Forbrug                                68.3 - 76.8 W  (afhængig af clock hastighed)

    CPU Producent:
      Producent                                        Advanced Micro Devices, Inc.
      Produkt Information                              http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            100 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  AuthenticAMD
      CPUID CPU Navn                                    AMD Athlon(tm) XP 2800+
      CPUID Revision                                    000006A0h
      Udvidet CPUID Revision                            000007A0h
      Platform ID                                      CBh  (Socket A)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt
      HTT / CMP Units                                  0 / 0

    Instruktions Sæt:
      64 bi x86-Udvidelser                              Ikke Understøttet
      AMD 3DNow!                                        Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Ikke Understøttet
      IA SSE 3                                          Ikke Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Ikke Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      CMPXCHG16B instruktioner                          Ikke Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      FEMMS instruktioner                              Ikke Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Understøttet
      Advanced Cryptography Engine                      Ikke Understøttet
      Alternate Instruction Set                        Ikke Understøttet
      Automatic Clock Control                          Ikke Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Ikke Understøttet
      Debug Trace Store                                Ikke Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology                    Ikke Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Fast System Call                                  Understøttet
      Hyper-Threading Technology                        Ikke Understøttet
      L1 Context ID                                    Ikke Understøttet
      Local APIC On Chip                                Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      Machine-Check Architecture                        Understøttet
      Machine-Check Exception                          Understøttet
      Memory Type Range Registers                      Understøttet
      Model Specific Registers                          Understøttet
      No-Execute Page Protection                        Ikke Understøttet
      Page Attribute Table                              Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension                              Understøttet
      Pending Break Event                              Ikke Understøttet
      Physical Address Extension                        Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Ikke Understøttet
      Processor Serial Number                          Ikke Understøttet
      Random Number Generator                          Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Ikke Understøttet
      Thermal Monitor                                  Ikke Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Ikke Understøttet
      Time Stamp Counter                                Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    Enhanced Power Management:
      Frequency ID Control                              Ikke Understøttet
      Software Thermal Control                          Ikke Understøttet
      Temperature Sensing Diode                        Understøttet
      Thermal Monitoring                                Ikke Understøttet
      Thermal Trip                                      Ikke Understøttet
      Voltage ID Control                                Ikke Understøttet

    CPUID Registers:
      CPUID 00000000                                    00000001-68747541-444D4163-69746E65
      CPUID 00000001                                    000006A0-00000000-00000000-0383FBFF
      CPUID 80000000                                    80000008-68747541-444D4163-69746E65
      CPUID 80000001                                    000007A0-00000000-00000000-C1C3FBFF
      CPUID 80000002                                    20444D41-6C687441-74286E6F-5820296D
      CPUID 80000003                                    38322050-002B3030-00000000-00000000
      CPUID 80000004                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000005                                    0408FF08-FF20FF10-40020140-40020140
      CPUID 80000006                                    00000000-41004100-02008140-00000000
      CPUID 80000007                                    00000000-00000000-00000000-00000001
      CPUID 80000008                                    00002022-00000000-00000000-00000000
      MSR C0010015                                      0000-0000-0303-1008

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    62-0526-009999-00101111-040201-VIA_K7$1AARK204_A6712VF1 V1.5 052603
      Motherboard Navn                                  MSI KT4V (MS-6712)

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          DEC Alpha EV6
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                167 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                333 MHz
      Båndbredde                                        2665 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                167 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                333 MHz
      Båndbredde                                        2665 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          VIA V-Link
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                67 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                266 MHz
      Båndbredde                                        266 MB/s

    Motherboard Fysisk Information:
      CPU Sokler                                        1
      Udvidelses Sokler                                6 PCI, 1 AGP
      RAM Sokler                                        3 DIMM
      Integrerede Enheder                              Audio
      Form Faktor                                      ATX
      Motherboard Størrelse                            210 mm x 300 mm
      Motherboard Chipset                              KT400
      Ekstra Kendetegn                                  Fuzzy Logic 4

    Motherboard Producent:
      Producent                                        Micro-Star International
      Produkt Information                              http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
      Hent BIOS software                                http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            767 MB
      Brugt                                            284 MB
      Fri                                              482 MB
      Udnyttelse                                        37 %

    Swap / Pagefil:
      Total                                            1878 MB
      Brugt                                            288 MB
      Fri                                              1590 MB
      Udnyttelse                                        15 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            2645 MB
      Brugt                                            572 MB
      Fri                                              2073 MB
      Udnyttelse                                        22 %

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ DIMM1: Infineon 64D64320GU6B ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Infineon 64D64320GU6B
      Serie Nummer                                      023BBBB6h
      Produktions Dato                                  Uge 37 / 2003
      Modul Størrelse                                  512 MB (2 rows, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC2700 (166 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 2.5
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 166 MHz                                        2.5-3-3-7  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 133 MHz                                        2.0-3-3-6  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Ikke Understøttet
      Precharge All                                    Ikke Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Infineon Technologies AG
      Produkt Information                              http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ecrm/scripts/prod_cat.jsp?oid=-8003

  [ DIMM2: Apacer Tech. (256 MB PC2700 DDR SDRAM) ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Apacer Tech.
      Serie Nummer                                      Ingen
      Modul Størrelse                                  256 MB (1 rows, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC2700 (166 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 2.5
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 166 MHz                                        2.5-3-3-7  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 133 MHz                                        2.0-3-3-6  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Ikke Understøttet
      Precharge All                                    Ikke Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

    Hukommelses Moduls Producent:
      Producent                                        Apacer Technology Inc.
      Produkt Information                              http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/generic_memory.asp

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: VIA VT8377 Apollo KT400 ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          VIA VT8377 Apollo KT400
      Revision                                          00
      Type                                              664 Pin HSBGA
      Størrelse                                        3.5 cm x 3.5 cm
      Proces Teknologi                                  0.22 um
      Core Spænding                                    2.5 V
      In-Order Queue Depth                              4

    Hukommelses Kontroller:
      Bank Interleave                                  4-way

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  2.5T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          3T
      RAS Precharge (tRP)                              3T
      RAS Active Time (tRAS)                            7T
      Command Rate (CR)                                2T

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    512 MB  (DDR SDRAM)
      DRAM Sokkel 2                                    256 MB  (DDR SDRAM)

    AGP Kontroller:
      AGP Version                                      3.05
      AGP Status                                        Frakoblet
      AGP Enhed                                        nVIDIA GeForce FX 5600
      AGP Aperture Størrelse                            128 MB
      Understøttede AGP Hastigheder                    1x, 2x, 4x, 8x
      Fast-Write                                        Understøttet, Frakoblet
      Side Band Addressing                              Understøttet, Frakoblet

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        VIA Technologies, Inc.
      Produkt Information                              http://www.via.com.tw/en/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://www.viaarena.com/?PageID=2

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          AGP er afbrudt. Dette kan give ydelses problemer.

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        AMI
      System BIOS Dato                                  05/26/03
      Video BIOS Dato                                  05/03/03

    BIOS Producent:
      Producent                                        American Megatrends Inc.
      Produkt Information                              http://www.ami.com/amibios
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          Video BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ Operativ System ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Operativ System Egenskaber:
      OS Navn                                          Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Kode Navn                                      Whistler
      OS Sprog                                          Dansk
      OS Kerne Type                                    Uniprocessor Free
      OS Version                                        5.1.2600 (WinXP Retail)
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      OS Installations Dato                            03-05-2005
      OS Rod                                            C:\WINDOWS

    Licens Information:
      Registreret Ejer                                  Rene P
      Registreret Organisation
      Licensierede Processorer                          1
      Produkt ID                                        55858-OEM-0011903-00117
      Produkt Nøgle                                    VWK8M-J4DG8-8DR2H-RBCX6-9HR23

    Nuværende Session:
      PC navn                                          RENE
      Bruger Navn                                      Rebe
      Logon Domain                                      RENE
      Oppetid                                          268 sek. (0 dage, 0 timer, 4 min., 28 sek.)

    Komponent Version:
      Common Controls                                  6.00
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      Internet Explorer Opdateringer                    SP1
      Outlook Express                                  6.00.2800.1106 (xpsp1.020828-1920)
      Windows Media Player                              8.00.00.4487
      MSN Messenger                                    7.0.0425
      Internet Information Services                    -
      .NET Framework                                    -
      Novell Client                                    -
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      OpenGL                                            5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
      ASPI                                              -

    Operativ System Egenskaber:
      Debug Version                                    Nej
      DBCS Version                                      Nej
      Domæne Kontroller                                Nej
      Sikkerhed Tilstede                                Nej
      Netværk Tilstede                                  Ja
      Fjern Session                                    Nej
      Sikker Tilstand                                  Nej
      Langsom Processor                                Nej
      Terminal Service                                  Nej

--------[ Processer ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    ashDisp.exe              C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe                                          2564 KB    3892 KB
    ashMaiSv.exe            C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe                                  644 KB    4456 KB
    ashServ.exe              C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe                                  7652 KB    16516 KB
    ashWebSv.exe            C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe                                4184 KB    7340 KB
    aswUpdSv.exe            C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe                                  220 KB      416 KB
    ctfmon.exe              C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe                                                  2172 KB      428 KB
    daemon.exe              C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe                                                5504 KB    3228 KB
    diagent.exe              C:\Programmer\Creative\SBLive\Diagnostics\diagent.exe                            4652 KB    2684 KB
    em_exec.exe              C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe                              6064 KB    3244 KB
    everest.bin              C:\Programmer\Lavalys\EVEREST Home Edition\everest.bin                          15104 KB    15032 KB
    Explorer.EXE            C:\WINDOWS\Explorer.EXE                                                        11792 KB    13640 KB
    iexplore.exe            C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe                                    31176 KB    20944 KB
    iexplore.exe            C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe                                    14140 KB    11548 KB
    lsass.exe                C:\WINDOWS\system32\lsass.exe                                                    2416 KB    5268 KB
    MDM.EXE                  C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE                    5044 KB    2832 KB
    Mixer.exe                C:\WINDOWS\Mixer.exe                                                            6056 KB    2984 KB
    MSMSGS.EXE              C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE                                              5296 KB    12664 KB
    MsnMsgr.Exe              C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe                                        19532 KB    16016 KB
    nvsvc32.exe              C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe                                                  2400 KB      600 KB
    RUNDLL32.EXE            C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE                                                4632 KB    3660 KB
    services.exe            C:\WINDOWS\system32\services.exe                                                3744 KB    1428 KB
    smss.exe                C:\WINDOWS\System32\smss.exe                                                      344 KB      164 KB
    spoolsv.exe              C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe                                                  4040 KB    2948 KB
    svchost.exe              C:\WINDOWS\system32\svchost.exe                                                  3164 KB    1160 KB
    svchost.exe              C:\WINDOWS\System32\svchost.exe                                                20804 KB    14812 KB
    winlogon.exe            C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe                                                3780 KB    7680 KB
    wuauclt.exe              C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe                                                  8552 KB    8064 KB

--------[ System Drivere ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Abiosdsk        Abiosdsk                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    abp480n5        abp480n5                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    ACPI            Microsoft ACPI-driver                                                  ACPI.sys              5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    ACPIEC          ACPIEC                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    adpu160m        adpu160m                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    aec              Microsoft Kernel Acoustic Echo Canceller                                aec.sys              5.1.2601.1095    Kernel Driver                  Stoppet
    AFD              Understøttelse af AFD-netværk                                          afd.sys              5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Aha154x          Aha154x                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    aic78u2          aic78u2                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    aic78xx          aic78xx                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    AliIde          AliIde                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    amsint          amsint                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    asc              asc                                                                                                            Kernel Driver                  Stoppet
    asc3350p        asc3350p                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    asc3550          asc3550                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    aswMon2          avast! Standard Shield Support                                                                                Fil System Driver              Kører
    aswRdr          aswRdr                                                                                                        Kernel Driver                  Kører
    aswTdi          avast! Network Shield Support                                                                                  Kernel Driver                  Kører
    AsyncMac        RAS-asynkron mediedriver                                                asyncmac.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    atapi            Standard IDE/ESDI-harddiskcontroller                                    atapi.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Atdisk          Atdisk                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    Atmarpc          ATM ARP-klientprotokol                                                  atmarpc.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    audstub          Lydstubdriver                                                          audstub.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Beep            Beep                                                                                                          Kernel Driver                  Kører
    cbidf2k          cbidf2k                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    cd20xrnt        cd20xrnt                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    Cdaudio          Cdaudio                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    Cdfs            Cdfs                                                                                                          Fil System Driver              Kører
    Cdrom            Cd-rom-driver                                                          cdrom.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Changer          Changer                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    CmdIde          CmdIde                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    cmpci            C-Media PCI Audio Driver (WDM)                                          cmaudio.sys          5.12.1.643      Kernel Driver                  Stoppet
    Cpqarray        Cpqarray                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    ctsfm2k          Creative SoundFont Management Device Driver                            ctsfm2k.sys          5.12.1.172      Kernel Driver                  Kører
    d347bus          d347bus                                                                d347bus.sys          3.47.0.0        Kernel Driver                  Kører
    d347prt          d347prt                                                                d347prt.sys          3.47.0.0        Kernel Driver                  Kører
    dac960nt        dac960nt                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    Disk            Diskdriver                                                              disk.sys              5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    dmboot          dmboot                                                                  dmboot.sys            2600.0.503.0    Kernel Driver                  Stoppet
    dmio            dmio                                                                                                          Kernel Driver                  Stoppet
    dmload          dmload                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    DMusic          Microsoft Kernel DLS-synthesizer                                        DMusic.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    dpti2o          dpti2o                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    drmkaud          Microsoft Kernel DRM Audio Descrambler                                  drmkaud.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Stoppet
    EverestDriver    Lavalys EVEREST Kernel Driver                                          EVEREST                                Kernel Driver                  Kører
    Fastfat          Fastfat                                                                                                        Fil System Driver              Stoppet
    Fdc              Driver til diskettedrevscontroller                                      fdc.sys              5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Fips            Fips                                                                                                          Kernel Driver                  Kører
    Flpydisk        Flpydisk                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    Ftdisk          Driver til diskenhedsstyring                                            ftdisk.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    gameenum        Spilportoptælling                                                      gameenum.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Gpc              Standardpakkeklassificering                                            msgpc.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    hpn              hpn                                                                                                            Kernel Driver                  Stoppet
    i2omgmt          i2omgmt                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    i2omp            i2omp                                                                                                          Kernel Driver                  Stoppet
    i8042prt        i8042-tastatur og PS/2-museportdriver                                  i8042prt.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Imapi            Filterdriver til cd-skrivning                                          imapi.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Stoppet
    ini910u          ini910u                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    IntelIde        IntelIde                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    IpFilterDriver  Filterdriver til IP-trafik                                              ipfltdrv.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    IpInIp          Driver til IP i IP-tunnel                                              ipinip.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    IpNat            Oversætter til IP-netværksadresser                                      ipnat.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Stoppet
    IPSec            IPSEC-driver                                                            ipsec.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    IRENUM          Tjeneste til IR-optælling                                              irenum.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    isapnp          PnP ISA/EISA-busdriver                                                  isapnp.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Kbdclass        Klassedriver til tastatur                                              kbdclass.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    kmixer          Microsoft Kernel Wave-lydmixer                                          kmixer.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    KSecDD          KSecDD                                                                                                        Kernel Driver                  Kører
    L8042pr2        Logitech PS/2 Mouse Filter Driver                                      L8042pr2.Sys          9.79.24.0        Kernel Driver                  Kører
    lbrtfdc          lbrtfdc                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    LMouFlt2        Logitech Mouse Class Filter Driver                                      LMouFlt2.Sys          9.79.24.0        Kernel Driver                  Kører
    mnmdd            mnmdd                                                                                                          Kernel Driver                  Kører
    Modem            Modem                                                                                                          Kernel Driver                  Stoppet
    Mouclass        Klassedriver til mus                                                    mouclass.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    MountMgr        Styring af tilslutningspunkter                                                                                Kernel Driver                  Kører
    mraid35x        mraid35x                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    MRxDAV          Klientomdirigering for WebDav                                          mrxdav.sys            5.1.2600.0      Fil System Driver              Kører
    MRxSmb          MRxSmb                                                                  mrxsmb.sys            5.1.2600.1106    Fil System Driver              Kører
    Msfs            Msfs                                                                                                          Fil System Driver              Kører
    MSKSSRV          Serviceproxy til Microsoft Streaming                                    MSKSSRV.sys          5.3.0.900        Kernel Driver                  Stoppet
    MSPCLOCK        Microsoft Streaming Clock Proxy                                        MSPCLOCK.sys          5.3.0.900        Kernel Driver                  Stoppet
    MSPQM            Kvalitetsstyringsproxy til Microsoft Streaming                          MSPQM.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    Mup              Mup                                                                                                            Fil System Driver              Kører
    NDIS            NDIS-systemdriver                                                                                              Kernel Driver                  Kører
    NdisTapi        Remote Access NDIS TAPI-driver                                          ndistapi.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Ndisuio          NDIS-protokol til I/O i brugertilstand                                  ndisuio.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    NdisWan          Remote Access NDIS WAN-driver                                          ndiswan.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    NDProxy          NDIS Proxy                                                                                                    Kernel Driver                  Kører
    NetBIOS          NetBIOS-grænseflade                                                    netbios.sys          5.1.2600.1106    Fil System Driver              Kører
    NetBT            NetBIOS over TCP/IP                                                    netbt.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Npfs            Npfs                                                                                                          Fil System Driver              Kører
    Ntfs            Ntfs                                                                                                          Fil System Driver              Kører
    Null            Null                                                                                                          Kernel Driver                  Kører
    nv              nv                                                                      nv4_mini.sys          6.14.10.5672    Kernel Driver                  Kører
    NwlnkFlt        Filterdriver til IPX-trafik                                            nwlnkflt.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    NwlnkFwd        Driver til IPX-trafikvideresendelse                                    nwlnkfwd.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Stoppet
    NwlnkIpx        NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol                    nwlnkipx.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    NwlnkNb          NWLink NetBIOS                                                          nwlnknb.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    NwlnkSpx        NWLink SPX/SPXII-protokol                                              nwlnkspx.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    ossrv            Creative OS Services Driver                                            ctoss2k.sys          5.12.1.172      Kernel Driver                  Kører
    P16X            Creative SB Live! Series (WDM)                                          P16X.sys              5.12.1.204      Kernel Driver                  Kører
    Parport          Driver til parallel port                                                parport.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    PartMgr          Partitionsstyring                                                                                              Kernel Driver                  Kører
    ParVdm          ParVdm                                                                                                        Kernel Driver                  Kører
    PCI              PCI-busdriver                                                          pci.sys              5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    PCIDump          PCIDump                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    PCIIde          PCIIde                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    Pcmcia          Pcmcia                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    PDCOMP          PDCOMP                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    PDFRAME          PDFRAME                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    PDRELI          PDRELI                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    PDRFRAME        PDRFRAME                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    perc2            perc2                                                                                                          Kernel Driver                  Stoppet
    perc2hib        perc2hib                                                                                                      Kernel Driver                  Stoppet
    PfModNT          PfModNT                                                                PfModNT.sys          3.0.0.3          Kernel Driver                  Kører
    PptpMiniport    WAN-miniport (PPTP)                                                    raspptp.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Processor        Driver til processor                                                    processr.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    PSched          QoS-pakkeplanlægning                                                    psched.sys            5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    Ptilink          Driver til direkte, parallel forbindelse                                ptilink.sys          1.1.0.0          Kernel Driver                  Kører
    PxHelp20        PxHelp20                                                                PxHelp20.sys          2.2.62.0        Kernel Driver                  Kører
    ql1080          ql1080                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    Ql10wnt          Ql10wnt                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    ql12160          ql12160                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    ql1240          ql1240                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    ql1280          ql1280                                                                                                        Kernel Driver                  Stoppet
    RasAcd          Driver til Remote Access Auto Connection                                rasacd.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Rasl2tp          WAN-miniport (L2TP)                                                    rasl2tp.sys          5.1.2600.1106    Kernel Driver                  Kører
    RasPppoe        Remote Access PPPOE-driver                                              raspppoe.sys          5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Raspti          Direkte parallel                                                        raspti.sys            5.1.2600.0      Kernel Driver                  Kører
    Rdbss            Rdbss                                                                  rdbss.sys            5.1.2600.1106    Fil System Driver              Kører
    RDPCDD          RDPCDD                                                                  RDPCDD.sys            5.1.2600.0      Kern
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 16:10 #7
ok det er VIA chipset, her er et direkte link
http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204in1_v456v.zip
det er en god ide at geninstallere grafikkort driveren fra nvidia, efter at du har installeret denne chipset driver.

jeg kan se at du kun kører med SP1, dermed mangler du jo en masse nye opdateringer der er kommet siden frigivelsen af SP2, det kan derfor ikke udelukkes at du har nedbrud på grund af "snavs" i systemet, så sørg hellere for at få opdateret.
husk at scanne for spyware inden du henter SP1, da det ellers kan give problemer.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 16:14 #8
her er iøvrigt dit bundkort, det er et MSI KT4V, hvis du klikker på drivere ude i menuen til venstre, får du resten af driverne til bundkortet, det er en god ide at opdatere alle dem du kan.
VIA chipset driveren kan hentes her også, men den fra VIA selv som jeg linkede til er også i orden.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 16:14 #9
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 16:31 #10
ser du har soundblaster live lydkort, sørg også for at opdatere driveren til dette
http://www.creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 16:33 #11
"husk at scanne for spyware inden du henter SP1, da det ellers kan give problemer"

der skulle slf ha stået SP2 i denne sætning :)
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 17:58 #12
en af mine venner har nu opdateret min bios det virkede intil jeg skulle genstarte samt den ikke gemmer cmos.....HJÆLP jeg skal bruge den gamle bios igen!
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 18:45 #13
hmmm det er jo pludselig en ny situation, hvorfor ikke bare opdatere de drivere jeg linkede til, det er sjældent at en bios opgradering vil hjælpe i dette tilfælde, det ville driverne ha gjort.
med mindre han huskede at gemme den gamle bios, inden i flashede den ny, så ved jeg ikke hvad du gør.
jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere når du ikke gør som jeg har foreskrevet og henter de ting jeg har siddet og fundet til dig.
måske en anden har et forslag, men da det er en ny situation, burde du måske lukke dette spørgsmål og oprette et nyt angående dit nye bios problem.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 22:36 #14
har hentet det og det virkerede skam også .... men han mente det andet ville også være en fordel....
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 22:40 #15
det er kun en fordel hvis der er kommet nogen rettelser i den nye bios som kan løse et specifikt problem.
der er altid en chance for at ødelægge det når man flasher bios, derfor er tommelfinger reglen: flash kun hvis man i oplysningerne til bios kan se at det kan løse ens problem.
det er muligvis den forkerte bios han har brugt, siden det er gået i fisk.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 23:04 #16
problemet er at hvis du ikke kan få den til at acceptere en evt ældre version igen af bios, så kan det være svært at gøre noget ved.
der findes forhandlere som kan udskifte bios på kortet, men de tager som regel en mindre bondegård for det, så der kan det bedre betale sig at købe et nyt bundkort.
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
09. maj 2005 - 23:29 #17
jeg vil prøve......
Avatar billede bandofbrothers Nybegynder
10. maj 2005 - 18:55 #18
det virkede skq tak for hjælpen smid et svar ..
Avatar billede nopsen Ekspert
10. maj 2005 - 19:46 #19
alle tiders :)
Avatar billede nopsen Ekspert
12. maj 2005 - 19:54 #20
husk at lukke.