Avatar billede plippert Nybegynder
04. maj 2005 - 12:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Import af Worddokument til InDesign

Jeg kan ikke finde ud af importere tekst fra Word. Jeg har ca. 200 sider der skal sættes ordentligt op  InDesign CS. Problemet er at, når jeg klikker på Filer->indsæt og vælger mit worddokument, klikker hvor på siden indsætningen skal starte, så fylder den kun side første side i InDesign ud. Jeg vil selvfølgelig gerne have alle 200 sider importeret på én gang, på alle 200 sider i mit InDesign dokument...

Jeg kan ikke forstå hvis ikke det kan lade sig gøre med et så prof. program, men jeg kan bare ikke hitte ud af hvordan...
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2005 - 23:37 #1
Hold shift nede når du placerer teksten :)
Avatar billede plippert Nybegynder
05. maj 2005 - 22:43 #2
super!
Jeg takker mange gange.
Avatar billede kappel Nybegynder
14. marts 2006 - 11:58 #3
lige et spørgsmål.

Placere du så bare grafikken bagefter?
Hvad med indholdsfortegnelse, jeg har problemer med at lave en style, hvor sidetallene bliver højrestillet.

/
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. marts 2006 - 12:07 #4
Ja, Ctrl+d. Eller Filer -> Place

Brug Text-wrap i Window -> Type for at få teksten til at løbe uden om billedet. Så slipper man for at dele tekstrammerne op.

Ang. indholdsfortegnelse så skal du bruge tabulator.
Window -> Type -> Tabs.
Tryk på den linieal der kommer frem, og vælg udfra de småikoner at den skal være højrestillet.
Bruge tab-knappen på tastaturet til at rykke tallene hen under hinnanden.
Avatar billede kappel Nybegynder
14. marts 2006 - 12:12 #5
mange tak.
Hvis jeg får flere problemer og jeg ønsker at oprette et spørgsmål, hvordan får jeg så fat i dig, det lyder til du har styr på det?

Jeg skal sætte mit speciale op omkring 1. juni. (så deromkring kan det nemt være jeg får problemer)
Avatar billede kappel Nybegynder
14. marts 2006 - 12:29 #6
Jeg er ved at lave billeder i Photoshop som skal ind i rapporten.
Når jeg opretter en ny fil vælger jeg 300 i opløsning
Hvad skal jeg vælge under colormode?
Og med hvilken bit?
Det skal trykkes på et trykkeri.
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. marts 2006 - 13:02 #7
8-bit, CMYK, 300ppi
I Color Settings skal den iøvrigt stå til "Europe Prepress Defaults"

Opret spørgsmål i Programmer -> Billedbehandling
Og hvis jeg ikke lige er der, så er der også et par andre herinde som har tjek på det.

Tip:
Når/hvis du ændrer størrelse på billedet i InDesign så sørg for at have Info-paletten fremme. Der skal du sørge for at Effective ppi ikke går under 300.
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. marts 2006 - 13:04 #8
Men, du kan også godt starte med at lave det i RGB - og så konvertere til CMYK til sidst. Det kommer lidt an på hvordan man foretrækker at arbejde med farver.