Avatar billede malte Nybegynder
02. maj 2005 - 22:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Primær og sekundær NDS

Hej, jeg er begyndt at lege med dns servere. Nu har jeg efterhånden fået gnavet mig igennem så meget. Så nu kommer turen til DNS
Jeg vil gerne sætte en primær og en sekundær dns op. Når den så er klar vil jeg lave en zone-kontakt ansøgning. Lidt dumt at lave den før jeg har styr på hvad der foregår. Jeg bruger et webhosting interface der hedder HELM (det er ret fedt).
Har lige fået en håndfuld globale IP adresser.
Jeg er ikke ude på at udkonkurere nogen, bare lave lidt webservice for vennerne.
Det problem jeg har lige nu er at jeg ikke kan få den sekundære dns til at opdatere efter den primære. Det kræver at jeg skal ned i hvert eneste domænezone og give tilladelser. Er der ikke en måde at give denne tilladelse ved oprettelse af den primære zone automatisk.
Hvad skal jeg sørge for at have i orden når dkhostmaster tjekker de 2 dns servere?
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. maj 2005 - 23:44 #1
Hej,

Hvilken DNS software bruger du?
BIND?
djbDNS?
Microsoft DNS?
Avatar billede malte Nybegynder
03. maj 2005 - 06:19 #2
Microsoft
Avatar billede malte Nybegynder
03. maj 2005 - 07:05 #3
Tænker lidt på at bruge simple dns. Er den bedre?
Dns serverne er placeret på to forskellige w2003 maskiner, med hver deres globale IP.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
03. maj 2005 - 10:12 #4
har brugt Simple dns og sjovt nok er MS dns nemmeer at ha med at gøre
her kan du finde en god manual om HOW TO på dansk om DNS og simple DNS

http://ghost-net.dk/dl/DOCS/DNS_WEBSERVER_DIVS_FOR_ALLE/
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
03. maj 2005 - 10:12 #5
p.s hvor finmder jeg Helm ?=
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
03. maj 2005 - 10:13 #6
Hvad skal jeg sørge for at have i orden når dkhostmaster tjekker de 2 dns servere?

simplet du skal ha sat et domain op som de kan teste mod :-)

køre selv med 2 NS servers

kan evt kontakts på icq / msn og give dig en hånd med
Avatar billede malte Nybegynder
03. maj 2005 - 14:00 #7
HELM kan du funde her http://www.webhostautomation.dk
Du kan teste den her http://www.expressweb.dk/demo.asp
Jeg tjekker det lige ud dit link. Er dine NS servere godkendt som zonekontakter?
Avatar billede malte Nybegynder
03. maj 2005 - 14:02 #8
Jeg har selv msn. mit brugernavn er Malte:-) (smilet skal med)
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
03. maj 2005 - 15:15 #9
har forsøgt, da jeg mangler resten fa din adresse :-)
Avatar billede malte Nybegynder
03. maj 2005 - 15:32 #10
Malte :-) er dette ikke nok?
malte@counselor.dk