Avatar billede funti Nybegynder
28. april 2005 - 18:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk og win2k

Hep hey!

Jeg har en Toshiba Satellite Pro 4600 med indbygget wireless...

Dertil hører der en såkaldt "Clientmanager" - igennem denne kan jeg sagtens få forbindelse med min trådløse router, men windows siger at der ikke er forbindelse!
Umiddelbart vil jeg gætte på at win2k ikke rigtig fatter hat? hva skal jeg gøre?

det skal lige siges at jeg har forsøgt at sætte et andet kort i min pc og det kører uden probs.

out

mikkel
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2005 - 19:46 #1
Det er nok fordi du ikke har angivet wep key eller hvad sikkerhed du nu kører med...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 22:10 #2
har du aktiveret dit netkort? Trådløse netkort (indbyggede) skal aktiveres, via en knap, en taste kombination eller et stykke software.

Se i din manual, hvordan du sætter wireless on!
Avatar billede funti Nybegynder
28. april 2005 - 23:19 #3
ja kortet er aktiveret - ellers ville der jo ik være forbindelse mellem programmet og router...

john: hvor finder jeg denne wep-ting i win2k - for det er jo nemt nok i xp? noget jeg skal installere eller?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2005 - 05:51 #4
funti>> Medion PC'er kan se Routeren, men kan ikke kommunikere med den! WEP finder du lettest i den software du installere sammen med kortet (eller i netværks indstillinger).

Men har du overhovedet slået kryptering til på din Router?
Hvis du har slået kryptering til må det ikke være WPA (understøttes ikke af W2K)!

http://www.stumbler.net/ kan fortælle dig om din forbindelse er krypteret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2005 - 08:17 #5
"Trådløse netkort (indbyggede) skal aktiveres" - underlig påstand, i hvert fald ikke noget jeg har set man skal gøre...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2005 - 08:23 #6
John S>> af dem jeg supporter (Medion, Compaq, IBM, Zitech) for private. Skal kortet aktiveres i dem alle for at det virker.

Det er tilsyneladende en flytilstand, du må jo ikke bruge en radio sender i et fly (afhænger desuden af flyselskabet) derfor er kortet som default slukket og skal aktiveres for at kunne sende.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2005 - 08:27 #7
http://pcworld.about.com/news/May032001id48269.htm

When you don't need wireless reception, a small switch on the left side of the notebook turns it off to save battery life.
Avatar billede funti Nybegynder
29. april 2005 - 17:29 #8
jeg har "tændt" mit netkort - og routeren er krypteret med WEP - har prøvet med et indstikskort og her kører netværket perfekt...

det er som om at den forbindelse der ligger i windows - "LAN-forbindelse 2" ikke fatter at der er signal...
Avatar billede funti Nybegynder
27. juli 2006 - 00:08 #9
LUKKER!