Avatar billede hhans Nybegynder
28. april 2005 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Veksle danske kroner til euro

Jeg står og skal have vekslet 3000 gode danske kroner til euro.

Hvor får jeg flest euro for pengene (incl evt. gebyr)?????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 11:55 #1
Tja, vi har de sidste par gange vekslet på en campingplads. De veksler til en bedre kurs og tager ikke gebyr, de skal nemlig selv betale for at komme af med Euro i banken. Så sidst jeg vekslede på den måde var det til 7.45 (de tager 7.54 i banken + gebyr).

Mit bud er at du kontakter en lokal, der har meget kontakt til turister (eksempelvis en camping plads)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. april 2005 - 11:58 #2
Hos mig i Varde, jeg har 810 € liggende og skal ikke bruge dem, hvis du altså bor her i nærheden.
Du kan også finde en Aldi, de veksler gerne € frem og tilbage
Avatar billede hhans Nybegynder
28. april 2005 - 12:40 #3
Desværre bor jeg i københavnsområdet - så Varde er lidt langt væk, men tak for tilbuddet.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2005 - 12:49 #4
Prøv at kigge her:

http://rejsebeskrivelser.dk/shownewsno.php?id=2502

Jeg mener, der ligger små firmaer på strøget, som generelt giver bedre kurs end bankerne.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2005 - 12:52 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 14:59 #6
hvad med at smutte til Helsingør, svenskerne har vel Euro med over som butikkerne skal af med igen!
Avatar billede hhans Nybegynder
28. april 2005 - 15:24 #7
Jeg tror ikke, at der bliver tid til en tur til Helsingør - jeg tror nu heller ikke, at Svenskerne har specielt mange EURO.

Forex skulle være billig, men jeg får stort set samme antal EURO for pengene i min helt almindelige bank (som åbentbart er så glad for mig, at jeg ikke skal betale vekslegebyr).

Tak for Jeres input - læg et svar hvis I vil have points.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 15:35 #8
Svenskerne har da EURO, det ville da være oplagt når det er deres valuta.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2005 - 15:38 #9
Jeg springer over, ellers tak :)
Avatar billede lokespas Nybegynder
28. april 2005 - 15:58 #10
56,1 procent af svenskerne har sagt nej til at skifte den svenske krone ud med euroen. 41,8 procent sagde ja, mens 2,1 procent af stemmesedlerne var blanke.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. april 2005 - 19:10 #11
bare lige et input til venligheden fra nordicwolf. Man kan jo vel overføre dem på konto
Avatar billede hhans Nybegynder
29. april 2005 - 08:46 #12
james_t_dk, som lokespas nævnte har Svenskerne forsat kroner (altså svenske) som valuta, men tak for dine øvrige input.

Til varmeskud, hvis vi skal overføre EURO via banken ryger en stor del af fortjenesten vist.

Tak til alle....