Avatar billede rina Nybegynder
26. april 2005 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

synkronisering mellem PDA og WEB Server via. cradle

Hejsa
Hvilke metoder er der til at aktiverer en synkronisering mellem pda og webserver når pda'en sættes i dens cradle og pda'en får internetforbindelse.
Jeg regner med at jeg kan lave en "Synkroniser" knap i pda'ens klientprogram. Men er der andre funktioner også?

Smiler, og nu jeg er igang med spørgsmålene. Er der metoder til automatisk konfiguration af pda'ens netværksindstillinger, så man evt. kan hjælpe brugeren med at etablerer internetforbindelse via. pc'en hvis det er nødvenligt.

/Karina
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. april 2005 - 09:12 #1
Hvad er det, som du ønsker at synkronisere?
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
26. april 2005 - 09:37 #2
Er det en fast hjemmeside eller en database?
Avatar billede rina Nybegynder
26. april 2005 - 09:42 #3
Det vil være data mellem databaser eller xml filer.
Og ja, der vil sandsynligvis være en fast hjemmeside som data skal vises på og valideres inden det gemmes i databasen på webserveren.
Er det vigtigt aht. synkroniseringen?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. april 2005 - 12:23 #4
ja, synkronisering er ikke noget man "bare" laver.

Du kan lave en WEB service (hvis du altså kan programmere), ellers er du bundet til ActiveSync, som kræver en PC. Hvis det blot er outlook kan det klares mod en Exchange Server osv...
Avatar billede rina Nybegynder
02. juli 2005 - 21:20 #5
svar