Avatar billede askari Nybegynder
26. april 2005 - 03:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Image upload - server read access for public og group

Jeg bruker GDlib til å lagre et bilde på serveren. Problemet er at attributtene til dette bildet settes ikke til read for public og group. hvordan kan jeg sette attributtene til et bilde når det opprettes? Har allerede satt hele mappen til read for public og group, men det er for mye arbeid å gjøre det manuelt hver gang.

Kan man sette fil-attributtene når man oppretter bildet på serveren?

mvh
Arild
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. april 2005 - 06:35 #1
Du kan bruge chmod()
http://dk.php.net/chmod
Avatar billede askari Nybegynder
27. april 2005 - 16:45 #2
Supert! Den gjorde jobben! Takk.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2005 - 21:43 #3
Det var så lidt.

Ta du bare selv point.
Avatar billede askari Nybegynder
28. april 2005 - 04:58 #4
Takk skal du ha!