Avatar billede marksdk Nybegynder
25. april 2005 - 15:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AS/400 9406 til salg - jeg mangler bare specifikationer!?

Hey.

Min far skal flytte sin virksomhed, og i den forbindelse har jeg fået lov til at videresælge hans AS/400 for hvad jeg nu kan få for sådan en satan. Det er så til gengæld hér problemet opstår, for jeg aner INTET om den server. Jeg har læst en del her i går og i dag på nettet om den, men ikke set nogen priser på dem overhovedet. Maskinen er erhvervet for 4-5 år siden, og har sikkert et par år mere på bagen, men kostede på daværende tidspunkt i brugt stand ca. 250.000 kr., så helt uheldig er den nok ikke.

Som sagt er det en model 9406 og serienummeret er 44-01377, hvis det skulle have nogen hjælp. Hvilken version OS400, passwordet (det Q-et-eller-andet I snakker om er ret vigtigt) kender jeg heller ikke, men kan formentlig anskaffe og slutteligt skal den desuden afhentes i Kbh.

Er en pris på 5-10.000 urealistisk i forbindelse med salg af sådan en maskine? Den står i bund og grund bare og flyder, så bare den kan sælges for lidt penge, så er jeg såmænd glad.

Mark.

Ps. Hurtige svar er velkomne - den skal meget gerne afhændes i den her uge...
Avatar billede kraka Nybegynder
25. april 2005 - 17:22 #1
Den er skrotprisen værd, softwaren er det der har kostet penge. Ellers skal du finde en der lige står og mangler nogle diske eller andet som kan bruges til deres maskine. Find ud af hvilken model det er, det står samme sted som serienummeret f.eks 170 eller 720. Dernæst skal du have udskrevet en rackconfiguration så du kan se hvad der er af diske, diskcontrollere og hukommelse i den da det er det eneste du kan få penge for. Ellers sælg den til en brooker.
Avatar billede marksdk Nybegynder
25. april 2005 - 20:31 #2
Og hvad ville en brooker tage for den, i så fald den er intet værd ellers?
Avatar billede marksdk Nybegynder
25. april 2005 - 20:33 #3
- og hvordan udskriver jeg en rackconfiguration når nu jeg fatter ingenting af at få adgang til en server?

Sorry - har bare fået boksen og skal i princippet bare få hvad jeg nu kan få for den og drikke lortet op :)
Avatar billede kraka Nybegynder
25. april 2005 - 21:55 #4
Ja men du kan vel læse hvilken model det er før du drikker ik :-)
Nå men jeg kan oplyse dig at det er en model 300 og den er taget i brug 9-10-1992 så den er 13 år gammel og totalt "out of date".  Din far er smart, det koster en del penge at få sådan en moppedreng på over 170 kg skrottet.
Avatar billede marksdk Nybegynder
25. april 2005 - 23:21 #5
Okay. Så må den jo bare smides på porten, med mindre vi da finder ud af der er noget godt software på den eller noget. I så fald lader jeg høre fra mig.

Ærgeligt. Havde det været 10 af de lange den havde kastet af sig, så havde Mac Center på Gammel Mønt fået sig en ny kunde... Desværre.

Men tak for hjælpen - om jeg så stadigvæk ikke fatter hvordan du fandt ud af hvornår den var taget i brug ud fra serienummeret :)

M.
Avatar billede kraka Nybegynder
26. april 2005 - 00:16 #6
Tja nogen har bedre forbindelser end andre, lissom nogen kender nogen i Elektrolux :-) Tja det lyder endnu mere mystisk, men kig evt lidt på www.ibm.com/as400 .
Avatar billede bja2 Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:05 #8
Måske også noget her:
http://www.canvassystems.com/Used_AS400_Systems_9406_02.htm
Eller søg på google på dette AS/400 model 9406
Avatar billede kraka Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:34 #9
BJA2  hvis du kigger på de 2 sider du henviser til er der ingen model 300. Den kom lang tid før model 500 og 270. Så hvad er det egentlig du kommenterer ?