Avatar billede lazze Nybegynder
28. oktober 1999 - 09:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dual processor

Er det kun NT og win2000 der understøtter Dual processor? Hvad med 98? Gør den?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:24 #1
Win98 understøtter ikke multiprocesser !

Du har heller ikke brug for det på en hjemmecomputer/lille arbejdsstation
Avatar billede lazze Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:51 #2
Men nu har jeg jo 2 350ére og ville gerne kunne bruge win98 til forskellige ting...Så måske må jeg installerer win98 ved siden af min 2000
Avatar billede resize Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:55 #3
Jeps.. Kun NT og Win 2000 understøtter
Dual processoring. Du kan godt køre Win 9x med Dual proseccor, men kun med een
CPU i funktion så.....

Dual Proseccoring(har jeg hørt)er godt til grafisk arbejde mht 3D Studio..
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:06 #4
Du kan godt køre både win 98 og 2000 men det er kun 2000 der kan udnytte 2 CPU'er !!
Avatar billede raune Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:37 #5
det er kun win nt der understøtter dual processer win 98 gør ikke måske gør linex og os2/warp4
Avatar billede i11uzion Nybegynder
28. oktober 1999 - 13:14 #6
lazze>>> Hehe nu skal du jo også sørge for at du har et dual-bundkort... (altså hvis ikke i forvejen du har de 2 processorer tilat sidde pås samme bundkort.... :)
Avatar billede lazze Nybegynder
29. oktober 1999 - 16:14 #7
Hello..
Der er desværre ingen point...Jeg ville have givet dem hvis jeg havde fået at vide at win 98 kunne....Jeg har kørt NT 4 og 5 i 3år med dual men kunne godt tænke mig nogle af funktionerne fra 98 så nu har jeg dual processor og dual boot. Nu mangler jeg bare dual tegnedreng...
Avatar billede king_frusty Nybegynder
31. oktober 1999 - 21:52 #8
Det er KUN NT og 2000 der understøtter dual processing. Så du må anskaffe dig et af de 2 programmer hvis du vil benytte dual processing
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. november 1999 - 10:22 #9
Hmm.....normalt giver man point når spørgsmålet bliver besvaret, også når svaret ikke er det man vil høre !!!
Men det er da helt op til dig selv, jeg mener bare at det er en underlig måde at behandle folk på !!
Avatar billede lazze Nybegynder
01. november 1999 - 11:03 #10
Mit problem er at jeg godt vidste det i forvejen, måske skulle jeg slet ikke have oprettet det. Jeg er ihvettilfælde ikke blevet klogere! Det er ikke for at "snyde" nogle men jeg føler ikke at mit problem er blevet løst.
Avatar billede lowrider Nybegynder
01. november 1999 - 11:44 #11
Windows NT 4.0, Windows 2000, Linux og Unix understøtter multiprocessor systemer.
Windows 95/98 gør ikke da det er baseret på MS-DOS kernen. Windows NT/2000 har sin egen kerne, som ikke er baseret på DOS.
Avatar billede lazze Nybegynder
01. november 1999 - 12:09 #12
Sådan!