Avatar billede ripo Nybegynder
24. april 2005 - 23:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen baggrundsfarve i Mozilla

Jeg har problemer med at baggrundsfarven på et element vises i IE og Opera, men ikke i Mozilla:

.indhold {
    background-color: #F3F2C4;
    text-align: left;
    height: auto;
    position: relative;
    width: 750px;
    margin: 0;
    padding: 0;
}

Kan det have noget at gøre med at jeg overordnet har en hvid baggrund på body-tagget?

Håber der er nogen, der kan hjælpe

Rikke
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 23:27 #1
?-)

-- jeg har ingen problemer med at have en baggrund på et element ...

-- men måske har du et element, som ligger foran i din indholds-ting ?o]
Avatar billede ripo Nybegynder
24. april 2005 - 23:39 #2
Jeg har mindre elementer inde i indholdsklassen og dem kan jeg godt give baggrundsfarve. Det fungerer jo også i de andre browsere.
Avatar billede roenving Novice
24. april 2005 - 23:47 #3
Har du mulighed for at vise det (et link !-)
Avatar billede ripo Nybegynder
25. april 2005 - 00:10 #4
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 00:34 #5
Jeg kan ikke umiddelbart finde grunden, men kan registrere, at der må være en eller anden form for ligge over eller under, for hvis man sætter farven ind på tekst- og billed-containerne (tekstomfang1 osv. !-), så kommer farven fint igennem tekst- osv.-containerne ...
Avatar billede ripo Nybegynder
25. april 2005 - 00:38 #6
Ja det er meget mystisk! Jeg har også prøvet at sætte farve på bodywrap, som holder det hele og altså ligger bag ved indholdsklassen og den farve går også fint igennem. Den har bare bestemt sig for at indholdsklassen skal være gennemsigtig. Underligt!!
Avatar billede notes2c Nybegynder
25. april 2005 - 10:17 #7
Jeg tror det skyldes at ff måske har en bøf el noget, for hvis du sætter en &nbsp; helt til slut i <div class="indhold"> så virker det...

Her har jeg indsat det:
  <div class="clear"> </div><!--sørger for at indholdsdiv kan se hvor floatingelementer ender -->&nbsp;<!-- Indsat -->
Avatar billede ripo Nybegynder
25. april 2005 - 10:50 #8
Cool :-)
Tak for hjælpen!!
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 11:38 #9
Altså divs uden indhold renderes ikke af Gecko-maskinen ?-)
Avatar billede notes2c Nybegynder
25. april 2005 - 11:48 #10
Damm good question...
Avatar billede ripo Nybegynder
25. april 2005 - 14:37 #11
jeg kan ikke få lov til at acceptere svaret...underligt
Avatar billede notes2c Nybegynder
25. april 2005 - 14:41 #12
Har ikke prøvet det så ved faktis ikke hvordan man gør :-|
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 14:51 #13
Du skal huske at markere dit navn i boksen til venstre !-)
Avatar billede ripo Nybegynder
25. april 2005 - 15:01 #14
så er den fikset ;-) Det var jo ikke lige til at regne ud...