Avatar billede sparki Nybegynder
23. april 2005 - 15:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan loades theme, og noget dialog.

spørgsmålet er ganske enkelt, hvordan loade's et theme til mIRC???

og i dialog: hvordan får man billeder ind i dialogen.?

30 point =)
Avatar billede zyberdog Nybegynder
04. maj 2005 - 19:29 #1
a) Medmindre det er en størrer pakkeløsning du har, (nnscript, gamerirc, osv. - hvilke allerede har en 'theme engine'), kan du hente KTE, som du kan bruge til at smide MTS themes på dit mirc her, http://www.mircscripts.org/comments.php?cid=1194 .. de har også en masse MTS themes på den side.

b) I din dialog skal du have en 'icon control' .. som er et element du kan sætte ind ligesom LIST, EDITBOX, BUTTON osv.. eksempel fra mIRC's help file om hvordan sådan en skal se ud:
icon    id, x y w h, filename, index, style    (noborder top left bottom right)
dvs.:
icon 232, 10 10 10 10, mitbillede.bmp, 1, noborder top left

Kommandoen der bruges for at ændre billedet i den førnævnte 'icon control' er:
/did -g DIALOG_NAVN ID filnavn.bmp

(Hvis det er en fil der indeholder flere billeder/iconer kan der bruges /did -g DIALOG_NAVN ID X filnavn.dll - hvor X er nummeret på det icon der skal hentes ud og sættes ind.)
Avatar billede sparki Nybegynder
25. juni 2005 - 10:46 #2
tak