Avatar billede konrad_ix Nybegynder
21. april 2005 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ODBC til C5.dat

Hej alle,

Jeg har fået et C5.dat, som jeg skal connecte til via SQL. Jeg har fået den passende ODBC driver, men jeg kan desværre ikke få hul igennem forbindelse grundet password.

Spørgsmålet er nu:

Hvis jeg får password til datebasen, kan jeg så få oprettet forbindelse, på trods af at .dat er det eneste der ligger på min maskine.

På forhånd tak

Birger
Avatar billede mariaf Juniormester
21. april 2005 - 18:59 #1
Den er ikke helt klar. Du har intstalleret en C5 på en SQL, men mangler odbc-driveren?
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
28. april 2005 - 15:52 #2
Hej,

Ja, der var selvffølgelig en grund til at det ikke virkede. Jeg havde kun fået halvdelen af de informationer jeg skulle bruge.

Scenariet er, at jeg skal kigge ned i en standard c5 database. Dette skal gøres via MS-SQL. Til dette har jeg fået en C5 ODBC driver, og (langt om længe) de rette credentials. Derfor kan jeg så nu (i min enterprice manager) begynde min dataimport af C5.dat. Problemet er nu, at jeg ikke umiddelbart kan se noget data. Skyldes dette, at jeg skal kende datamodellen på forhånd inden jeg kan importere data. Findes der måske et produkt, der umiddelbart kan læse .dat filen? Eller er det måske helt hen i vejret at læse data gennem enterprice manager.

På forhånd tak.
Avatar billede mariaf Juniormester
28. april 2005 - 16:19 #3
En nativedatabase er en anden slags database end SQL. Enten kører C5 på Native eller også på SQL. Begge steder kan du sætte en odbc-driver op, så du kan læse data til f.eks. excell.
Du kan ikke læse data direkte i en nativebase fra SQL.
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
11. maj 2005 - 11:01 #4
Hej Maria,

Jeg var desværre lidt lang tid om at tildele dig point. Mange tak for hjælpen.