Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 13:03 Der er 17 kommentarer

ASP og Ultraedit

Hejsa
Jeg bruger Ultraedit som ASP editor. Da jeg også har fået en ny 19" fladskærm syntes jeg at bogstaverne var lidt tynde og svært læselige, derfor har jeg fiflet en del med UltraEdit og prøvet forskellige fonttyper. Efter forskellige forsøg er jeg endt opmed "Courier new" 9pkt. Problemet er nu at æøå kokser nå asp siden skal vises i browseren.
response.write "vi vil ha øl æv bæv bølle" bliver vist som
vi vil ha ›l ‘v b‘v b›lle

Har du et tip?
Avatar billede busschou Praktikant
21. april 2005 - 13:07 #1
Har du i html koden sat det rigtige tegnsæt?
For umiddelbart burde en anden skrifttype i ultraedit da ikke ændre på hvordan det bliver vist på nettet
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 13:09 #2
Tjae det ved jeg sq ikke rigtig -der står øverst:
<% @language=VBScript %>
<% Session.LCID = 1030 %>
<% response.Buffer = True %>

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
Avatar billede busschou Praktikant
21. april 2005 - 13:14 #3
Jaa det er vist så dansk som det kan blive - det lyder ski wierd så
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 13:20 #4
Det er et eller andet i Ultraedit der kokser. Er der ikke nogen af jer der bruger den editor, og som kan angive jeres skrifttype og format (western or what).?
Avatar billede busschou Praktikant
21. april 2005 - 13:23 #5
min står som
Bitstream Vera Sans Mono  - normal - størrelse 8
Avatar billede busschou Praktikant
21. april 2005 - 13:24 #6
og det som western
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 13:29 #7
Tjae nu har jeg ikke den font type, men jeg kører jo også med normal og western i courier?? Det er sq underligt.
Avatar billede busschou Praktikant
21. april 2005 - 13:31 #8
pænt underligt...er lidt spændt på om der er en som kender forklaringen
Avatar billede luzk Nybegynder
21. april 2005 - 17:49 #9
Mener det kan have noget med den måde filen gemmes på at gøre - så vidt jeg ved har det intet med skrifttypen at gøre.

Har du prøvet at lave skrifttypen om og lægge en fil op på serveren? I så fald, kommer samme fejl stadig?

/Luzk
Avatar billede luzk Nybegynder
21. april 2005 - 18:02 #10
Jeg benytter UltraEdit 10.10, og i den er der opsætninger under "Advanced" / "Configuration" / "General" der kan være interesante at kigge på i dit tilfælde. Fx om filen gemmes som UNIX, Mac eller DOS version - det kunne være det der er dit problem

/Luzk
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 18:03 #11
Det sjove er at når jeg åbner en gammel fil med æøå i Ultraedit bliver æøå vist med de samme underlige tegn i Ultraedit, men med rigtige tegn i browseren. -Jeg tror jeg hopper på en geninstall af ultraedit, så må vi se...
Avatar billede luzk Nybegynder
21. april 2005 - 18:10 #12
Lyder som den bedste plan :-)
Husk at gem din wordfile.txt hvis du har lavet ændringer til den - taler af egen bitre erfaring :o)

Held og lykke med det

/Luzk
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 18:19 #13
OEM caracter set i view menuen var slået til :-)Nu er der igen æøåÆØÅ -tak for hjælpen gutter.

Læg nogle svar hvis I vil have points!

/BUg
Avatar billede bugger Nybegynder
21. april 2005 - 18:21 #14
Ååh ja jeg glemte sq wordfile.txt filen :-( -Kan du ikke maile mig din luzk? 41@oncable.dk
Avatar billede bugger Nybegynder
22. april 2005 - 20:54 #15
Jeg lukker lige spørgsmålet...
Avatar billede luzk Nybegynder
27. april 2005 - 11:33 #16
Jeg har sendt min wordfile til dig :-)

/Luzk
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 19:23 #17
bugger >> lukkede du ikke ? ;o)