Avatar billede platapus Nybegynder
19. april 2005 - 08:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Flytning af tlf. numre fra en telefon til en anden.

Hej alle genier.
Jeg har været så smart at tabe min mobil telefon på gulvet igår, så nu er displayet gået sig en tur (nokia 6610), så det eneste jeg pt. kan se på min mobil er uret i højre hjørne og det går jo ikke. Derfor må jeg jo ud og købe en ny da jeg tænker det ikke kan betale sig at få den repareret.

Men og her kommer det store men, for alle mine telefon numre ligger på mobil telefonen og ikke på SIM-kortet. Er det muligt at få flyttet disse numre fra min ødelagte telefon til den nye jeg køber?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:02 #1
Har du ikke mulighed for at synkronisere med en PC - vha. et kabel? (Nu er det længe siden jeg har brugt Nokia, men har de ikke software med deres telefoner også?)
Avatar billede beorn Nybegynder
19. april 2005 - 09:03 #2
ja. hvis du har en pc med ir port, kan du synkronise adressebogen over og så senere tilbage igen, så er det lige meget hvilken telefon model du køber. du kan finde genvejene til at tænde telefonens ir port i manualen.

ellers hvis du køber en nokia kan du bare flytte sim kortet.

det er også muligt at købe en sim kort læser til usb porten, hvor du kan tage backup af dine kontakter.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:08 #3
-> beorn: det er vel lidt svært at kopiere SIM kortet, når numrene ligger i telefonen og ikke på SIM?
Avatar billede platapus Nybegynder
19. april 2005 - 09:10 #4
Problemet er jo netop at mine telefon numre IKKE ligger på SIM-kortet, men istedet i telefonens egen hukommelse, så jeg har ingen mulighed for at bruge en SIM-kort læser. Men skal måske lige undersøge om der ikke er et datakabel af en art man kan bruge..
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:16 #5
Prøv at se på: http://www.nokia.com/nokia/0,5184,1736,00.html (det nederste kabel)

Kan købes i dk, se edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40284
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:16 #6
Og på det første link fra Nokia kan du også downloade softwaren til at synkronisere mobil-PC.
Avatar billede platapus Nybegynder
19. april 2005 - 09:33 #7
mange tak for hjælpen det må jeg ud og investere i sammen med en ny telefon.
Avatar billede beorn Nybegynder
19. april 2005 - 09:40 #8
der kan man se.. godt læst af mig :-)

hvis du har adgang til en bærbar, så er det billigere at bruge telefonens trådløse synkronisering.
Avatar billede jop... Nybegynder
19. april 2005 - 09:41 #9
Hvilket abonnement har du?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:46 #10
Velbekomme - nu fik jeg også blod på tanden og må ud og købe et datakabel til min SE K500i... Held og lykke med datagenopretningen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 09:56 #11
Men der er jo også muligheden for at reparere display:

Fx: http://www.modify.dk/?page=products&mode=rdisplay (kr. 289)
og rep http://www.modify.dk/?page=products&mode=divrep (kr. 49)

Det kan du da overveje - du sparer jo en ny telefon (men lærer at tage backup :o)
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2005 - 10:16 #12
enig med petkrug, giv den et nyt display istedet for, de koster ikke meget ;)
Avatar billede platapus Nybegynder
19. april 2005 - 10:26 #13
uhh nu er der pludselig to muligheder
1) ny telefon
2) eller skifte displayet ud

Den her bliver svær kommer til at kræve nogle overvejelser :)
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2005 - 10:28 #14
Nope det er nemt nok ;) nyt display, eller køb en ny telefon, og sælg den gamle til mig billigt *GG****
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 10:29 #15
Taj - det er jo det vi er til for: at opstille løsningsmuligheder. Afgørelsen er jo helt op til spørgeren...
Avatar billede platapus Nybegynder
19. april 2005 - 10:52 #16
det ender nok med en gang plat og krone om hvilken model jeg tager, skal jeg være handyman eller gøre som resten af den vestlige verden køb noget nyt når det gamle er gået i stykker selvom det kan repareres :)

petkrug, vil du ikke have point for hjælpen?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. april 2005 - 10:55 #17
Jo tak da, her er et svar.

Have a nice one...