Avatar billede stoftm Nybegynder
17. april 2005 - 22:52 Der er 2 kommentarer

ingen udskrift af Times New Roman og Ariel

Font virker ikke for brugere

Der er opstået et problem med udskrift af Times New Roman og Ariel på vores Domæne. Der er ikke længere nogen printere der kan udskrive denne skrift. Det vil sige det kan de godt når jeg sidder ved Serveren. Fonts eksisterer i mappen fonts under windows. på server og klienter. Kan se dem korrekt.
Andre Fonts virker. Testsider udskrives korrekt. Har prøvet at geninstallere driver under properties -new driver. Uden succes.

Skriftlig eksamen nærmer sig.

Gode råd modtages?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2005 - 23:06 #1
Hvad sker det når de prøver at udskrive et dokument med fx. Times ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2005 - 08:23 #2
Jeg har set symptomerne, når der er installeret ny fonte.

Jeg TROR Windows læser fontene ind i en bestemt rækkefølge, og når den når en defekt font, læser den ikke resten.

Jeg har med held løst andre problemer med lignende symptomer, ved at slette nyligt installerede fonte, og/eller kopieret et "rent" fontbibliotek over fra en computer der virker. I sidstnævnte tilfælde kan det være nødvendigt at slette de eksisterende fonte på den dårlige maskine, for at få ryddet op.

Det er de færreste printerdrivere der indeholer softfonts i dag, så den tror jeg ikke på (den sidste printermodel jeg husker kom med softfontinstallationen som standard, var HP LaserJet 5si)