Avatar billede cj73 Nybegynder
17. april 2005 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er dvd-en defekt

Jeg har et dvd drev som ikke vil læse noget som helst
Den står rigtigt i "denne computer" som dvd-drev(e:)
og i enhedshåndtering står VIRKER KORREKT  Jeg har prøvet at opdatere drivere fra cd (Fra andet drev) uden ændringer
Den vil stadig hverken læse musik / cd-rom el. dvd
er den defekt el. skal laseren renses el. hva.
carsten
Avatar billede tbuch Juniormester
17. april 2005 - 09:49 #1
Ja så er det jo, at det drejer sig om at eliminere fejlkilde - jeg har umiddelbart to ideer (min mistanke går på, at den er gået i stykker)

1 Prøv sætte den til en anden PC, hvis det er muligt
2 Kan Nero (en gratis prøveversion kan downloades herfra http://www.nero.com/en/nero-prog.php) heller ikke stille noget op med den - prøv evt. at lægge en lyd-cd i drevet og vælg "Extras"/"save tracks"
3 Hvis man tør kan der åbned op for drevet og meget nænsomt v.hj.a en vatpind og noget isopropylalkohol (stavet håbløst) rense laserstrålen - men kan også købe sig en bekvemt løsning til rensning af laserhovedet - dog tvivler jeg på, at det er det, som er problemet , da den er helt død - især hvis det er kommet pludselig - hvis det er kommet gradvist, er der større chance for at det kunne være problemet (har oplevet det en enkelt gang med en alm. CD-afspiller.
Avatar billede tbuch Juniormester
13. august 2006 - 11:02 #2
Skal vi ikke snart have lukket og slukket (jf. m. ekspertens retningslinier for god skik og brug)
Avatar billede cj73 Nybegynder
08. januar 2007 - 21:13 #3
beklager ventetiden. Min fejl.
den var meget beskidt,men det hjalp alligevel ikke. Købte ny.
  Carsten