Avatar billede terbium Nybegynder
15. april 2005 - 14:20 Der er 7 kommentarer

Eksamen projekt, hvad kan man lave?

Hej, jeg skal til at lave mit eksamen projekt i programmering på HTX, jeg har ingen ide om hvad jeg skal lave, derfor sprøger jeg jer hvad kan man lave, som er SINDSYGT nemt, som kan laves af mongoler som lige har set en pc for første gang?

Håber i kan hjælpe og måske hjælpe med lidt kode :)
Avatar billede pindski Nybegynder
15. april 2005 - 14:21 #1
lol
Avatar billede kalp Novice
15. april 2005 - 14:47 #2
nogle krav?
Avatar billede trp79 Nybegynder
15. april 2005 - 14:54 #3
Der er vel klassiske ting som et cd-kartotek eller lign. Men ja, det kommer jo som kalp siger an på krav.... Hvis der ikke er nogle særlige krav, så kan du jo prøve at forklare lidt om hvad i har arbejdet med til undervisningen (GUI, databaser, filtilgang, netværkskommunikation osv) - og ud fra det må der jo kunne skabes nogle ideer :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2005 - 15:11 #4
Hvis I lige har set en PC for første gang så bliver det nok lidt svært.

:-)

Men jeg klart anbefale jer at finde et emne mange har lavet før. Det er måske
ikke helt så spændende, men det er langt nemmere at finde noget hjælp til det.

trp's CD kartotek er netop en af de ting hvor I meget nemt at få hjælpe til.
Avatar billede trp79 Nybegynder
18. april 2005 - 08:43 #5
Er du kommet videre terbium?
Avatar billede rosgaard Nybegynder
18. april 2005 - 12:58 #6
en lommeregner eller et kryds og bolle spil :)
Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. april 2005 - 19:40 #7
Må det være noget du kun kan bruge i en consol eller skal det have en bedre grafisk side? Den grafiske del i sig selv kan godt tage lidt tid at skulle sætte sig ind i, specielt hvis man skal skrive GUIen fra bunden.

Skal det være et spil eller et program?