Avatar billede Carsten Nybegynder
15. april 2005 - 14:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med ASUS S5200N

Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig en ASUS s5200n. Den passer til mine behov om at være lille/let - eksternt drev(da man sjældent bruger det) - fint design - passende indmad(jf. 1,6 Ghz/512 mb ram/60GB. Prisen er også ok - lidt over 10k.
Efter at have læst meget positivt om den på diverse sider(anmeldelser m.m.), ville det være fint med jeres personlige erfaringer. Alt har interesse. På forhånd tak.
Avatar billede lassevind Nybegynder
15. april 2005 - 14:48 #1
Hey sideshore

Har selv haft sådan en bærbar det sidste halve år og jeg kan ikke sige andet en jeg har været SUPER glad for den. Den er super let, blæseren siger ikke en lyd og ind til videre har batteriet kun midstet omk. 30 min.

Er der noget specifikt du ønsker at vide om den må du gerne uddybe det spørgsmål yderligere.
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 16:38 #2
Jeg har testet utallige af denne model, så spørg løs.

Hvad skal maskinen bruges til?
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 16:44 #3
Husk maskinen er født med SHARED RAM hvilket IKKE er at foretrække.

Det vil sige at system RAM skal deles med alle andre RAM krævende komponenter.

Meget lille skærm, som ikke kan anbefeles til grafikske ting, som design osv.

Harddisken er lavet med 4200RPM hvilket i dag er forholdsvis lidt. Man får i dag maskiner med 7200RPM

Denne http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusV6V er en del dyrere, men en lækker design maskine. Den indeholder alle de nyeste specifikationer der er i dag på markedet f. eks. PCI Express, DDR 2 RAM, Dual Channel osv.

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne min klare favorit. Lavet på den nu ældre dothan koncept, men stadig en drømme maskine. Vejer lidt mere ja, men også en væsentligt bedre maskine.

Dansk design, og en rigtigt arbejdshest http://denmark.zepto.com/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=6i1vso5CUCjd7Msfo4

Denne tid handles den mega billigt pga lanceringen af den nye "centrino 2"
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 16:47 #4
Hvad angår 5200 fra Asus

http://www.digit-life.com/articles2/asus-m5n/index.html

Lækker maskine, men dyr til hvad den tilbyder...efter min erfaring
Avatar billede Carsten Nybegynder
15. april 2005 - 23:31 #5
Hej igen, tak for indlæggene. Til "huset": V6V er meget lækker, men stadig lidt for dyr og jeg har ikke brug for det den kan. S5N'ern er tiltænkt studiebrug, surf osv.
Så det jeg skal vide er hvad I synes om S5N'ern? Vil I anbefale den? Hvilke problemer har I haft med den osv? Til "Lassevind": Godt at høre at den ikke larmer.
Avatar billede lassevind Nybegynder
16. april 2005 - 00:00 #6
Jeg bruger også min til studie-brug og der passer den perfekt. Som sagt vejer den nærmest intet og så fylder den heller ikke så meget i tasken.

En lille ting som også er super praktisk er den overtræks-pose der følger med. Den beskytter computeren ganske udemærket.

Hvad ang. at maskine er født med shared ram og en lille skærm har aldrig været et problem for mig - nu hvor jeg som dig benytter den til studiebrug.

Det jeg helt klart mener at den vinder på er størrelsen, vægten og at den ikke larmer. Havde tidligere en bærbar der vejede et ondt år hvilket gjorde at jeg blev træt af at slæbe rundt på den. Det er ikke et problem mere...har den altid med.

Da jeg købte min Asus fulgte ud over "overtræks-posen" en rigtigt computer-taske med, en trådløs optisk mus, en memory-key på 64mb, et ekstrent drev og et ekstra batteri....ganske udemærket.
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2005 - 14:17 #7
Dete r en god maskine, men som sagt nogle mangler som jeg antyder.
Avatar billede Carsten Nybegynder
16. april 2005 - 17:17 #8
Til Lassevind. Hvor købte du din og har du overvejet at få et ekstra batteri?
Jeg kan ikke give jer point, forstår ikke hlet hvorfor.
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2005 - 17:42 #9
Fordi vi skal smide et svar.

Handel med laptop4you
Avatar billede lassevind Nybegynder
17. april 2005 - 13:06 #10
Jeg har købt min gennem laptop4you.

Nej pt. har jeg ikke overvejet at købe et ekstra batteri. Da jeg købte min fulgte der 2 batterier med. Et med en leve tid på 2 timer og et lidt større med en levetid på 5 mtimer.