Avatar billede donkazz Nybegynder
15. april 2005 - 13:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Virtual include

Hej,

Jeg har et problem...

På denne computer kan jeg uden problemer afvikle ASP filer med include virtual koden, men på den ved siden af mig, som har præcis samme styresystem, nyeste opdateringer osv. - altså stort set samme set-up, der kan den ikke "finde" de inkluderede filer.
Problemet kan løses ved at rette alle include virtual til include file... men det er ikke helt optimalt, da der er mange include virtuals i de dokumenter jeg arbejder med, og de så skal rettes tilbage til virtual når de skal ud på serveren..

Hvad i al verden kan der være galt?

Jeg har prøvet at ændre rettighederne på InetPub, WWWROOT, oprette IP'en i hosts-fileni system32\drivers\etc, slå firewall fra - intet hjælper.. :-|
Avatar billede jokkejensen Novice
15. april 2005 - 13:43 #1
IIS på windows XP eller 2003 ?
Avatar billede a1a1 Novice
15. april 2005 - 14:35 #2
der skal være hak i allow parent paths (under website properties)

;o)
Avatar billede donkazz Nybegynder
16. april 2005 - 17:12 #3
Hvor er det? :)

Jeg har den danske version, så det er lidt tricky.. ;)
Avatar billede a1a1 Novice
16. april 2005 - 17:55 #4
højre klik dit websted vælg egenskaber - vælg hjemmemappe - klik konfiguration - vælg indstillinger - sæt hak i Aktiver overordnede stier

;o)
Avatar billede donkazz Nybegynder
16. april 2005 - 18:40 #5
Den var hakket af.. :-|

Hva faen kan der så være galt?
Avatar billede ranglen Nybegynder
16. april 2005 - 18:55 #6
Jeg vil tro dit problem ligger i den måde web sitet er konfigureret på. Når du bruger file, inkluderer den i forhold til det bibliotek dit script ligger i.

Med virtual, er det i forhold til websitets struktur. F.eks.:

Default Web Site
    default.asp (ligger i roden af sitet, /default.asp)

    Virtual Directory: test
        subtest.asp (ligger i /test/subtest.asp)
        inc.asp

Hvis du i subtest.asp skal inkludere inc.asp, kan du gøre det sådan:

#include file="inc.asp"

--- eller i forhold til det virtuelle bibliotek:

#include virtual="/test/inc.asp"