Avatar billede rickypriv Nybegynder
15. april 2005 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stofa vs Norton Internet Security

Hej.

Er der nogen af jer Stofa kunder der har oplevet problemer med at køre LiveUpdate af NIS?
For at komme "på" skal man jo ind på deres SignOn side. Men selv efter der er logget på, vil NIS stadig ikke opdatere.
Jeg kan godt manuelt gå ind på Symantecs hjemmeside og hente den seneste version af Definitions filen, og installere den, den vej.
Men det er jo ikke godt nok.

Det er Norton Internet Security 2004.
Avatar billede hcma Novice
15. april 2005 - 12:37 #1
ved ikke med NIS2004, men med Norton System Words Pro 2004 er der ingen problemer.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
15. april 2005 - 12:46 #2
er det så fordi du kan indtaste dine bruger oplysninger i din Norton ?

For bruger jeg browser - skal jeg forbi signon siden først.
Og bruger jeg mail - får de jo brugeroplysningerne som alle andre steder.
Avatar billede dach Nybegynder
15. april 2005 - 19:24 #3
Jeg har også Stofanet (2 Mb) og NIS 2004 under win xp pro.
Ingen problemer med Stofanet i den forbindelse. I flere år anvendte jeg stofanet signon programmet 'stofanet Connection ver. 2.1', og for nyligt skiftede jeg så over til Always-on. Årsagen er at jeg nu kører IP-telefoni via Stofanet.
Dét giver ingen forskel.
Hvis du har problemer med Liveupdate, kan det skyldes kombinationen af win xp SP2 og NIS 2004. Det kan give problemer med bl.a. fejlen LU1840 (eller deromkring). Hvis du får denne type fejl, kan du følge fejlens link til løsningsforslag hos Symantec/Norton. Her indrømmer de at kombinationen kan give fejl.
De skriver selv at der ikke er problemer med ver. NIS 2005 og XP - det er nok fordi de gerne vil sælge en upgrade ;-))

I denne sag er Stofanet frikendt.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
15. april 2005 - 22:36 #4
dach , jeg prøver lige at se på sagen snarrest muligt.
Jeg takker mange gange indtil videre.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
05. maj 2005 - 17:33 #5
En manuel opdatering af NIS's Update program (fra deres hjemmeside) var løsningen