Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 02:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hjt-log

hejsa  igen :-(

mit virus prog. fandt  en trojaner i eftermiddags...og her til aften vil  'noget' på nettet uden min accept..min firewall popper op med  den besked  temmeligt tit

håber nogen  har tid :-).....--> her er  loggen :Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\hijackthis  ny\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://spil.tv2.dk/whist/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {CC05BC12-2AA2-4AC7-AC81-0E40F83B1ADF} (Live365Player Class) - http://www.live365.com/players/play365.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E7DBFB6C-113A-47CF-B278-F5C6AF4DE1BD} - http://download.abacast.com/download/files/abasetup152.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

leger lige  med som detektiv selv ( uden at foretage mig noget før    i siger go for det..)

er  de  her ikk  'banditter-->R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

på forhånd  tak
Avatar billede kalp Novice
14. april 2005 - 02:49 #1
ser på den
Avatar billede kalp Novice
14. april 2005 - 02:50 #2
Disse skal fikses hvis ikke du kender dem

O16 - DPF: {CC05BC12-2AA2-4AC7-AC81-0E40F83B1ADF} (Live365Player Class) - http://www.live365.com/players/play365.cab

O16 - DPF: {E7DBFB6C-113A-47CF-B278-F5C6AF4DE1BD} - http://download.abacast.com/download/files/abasetup152.cab

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

loggen er sådan set ren:)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 03:00 #3
går i gang....dem jeg selv nævnte...skal de ikk væk ???
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 03:19 #4
har gjort som du sagde...her er den nye log :Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\hijackthis  ny\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://spil.tv2.dk/whist/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

vigtigt p.s

lige inden  jeg gik på  'eksperten' tidligere....der hentede jeg  kaspersky...ville gemme    den i en mappe på skrive bordet...er ikke sikker på hva der lige skete....MEN...nu er skrive bordet fyldt med filer...'skal siges  at de ligner kaspersky filer' men der står ikk hva alting  er når jeg markerer dem.....men...jeg lavede en ny mappe og lagde dem ALLE  sammen i den ...nu er de bare alle sammen 'hoppet' ud igen...og min eller...dvs...de er stadig i den  nye mappe...men  skrive bordet er igen fyldt med filer.....hva sker der......er det noget du kender til??

(kaspersky fandt i øvrigt intet)..heller ikk min  ny opdaterede  ad-aware eller s&d...???...eller min norman virus prog. fandt heller intet.....hvad betyder det    feks når en scanning er udført...og der feks ikk kunne scannes  90 filer ??
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 03:28 #5
de fleste af alle de filer på skrivebordet er 'avc'-filer (ved ikk om det siger dig noget)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 04:05 #6
hmmm...  i alt passede  fil mængden med kaspersky...både antal og  fylde...så har  slettet dem...så glem alt det  extra sludder jeg kom med før :-)
Avatar billede kalp Novice
14. april 2005 - 08:15 #7
loggen er ren... må dog lige spørge er den taget i normal tilstand?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 08:56 #8
Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Part2: Der er delte meninger om [Messenger Plus! 3]: http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 09:06 #9
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 17:25 #10
sorry først svar nu

loggen er taget i fejlsikret tilstand

til majs-marken : JA jeg ved det godt. (må jeg så IKKE stille spørgsmål om hjælp herinde? )

mon  de manglende  svar  ang  disse-->R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
-----skal forståes som at de IKKE er et problem....any one please comment (de var  der ikke sidst jeg var erklæret ren...??

giver dig pointe'ne kalp...og tak
Avatar billede kalp Novice
14. april 2005 - 18:31 #11
disser er ikke snavs

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

det skader dog ikke at fjerne dem heller.

derfor jeg erklære loggen for ren:) og ikke kommenterede dem.

du bør nok også lige sende mig en log i normal tilstand.. der ses ofte flere ting end i fejlsikret.
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 18:47 #12
sender en i normal...havde hørt det stik modsatte ....at der sås  mest i fejlsikret..men oki *S*...1 min så er den her...(sletter de to)....hvaaaa er det egentlig for noget....local page???
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 18:50 #13
her er en i  normal tilstand : Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\NJEEVES.EXE
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\hijackthis  ny\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://spil.tv2.dk/whist/
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Documents and Settings\Tonni\Skrivebord\installs\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TONNI\SKRIVEBORD\INSTALLS\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede kalp Novice
14. april 2005 - 18:57 #14
okay den er da stadig ren såå:) god samvittighed herfra;)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
14. april 2005 - 19:05 #15
takker igen :-)..lukker og slukkker  *S*