Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 15:00 Der er 23 kommentarer

Ny computer kan ikke kommer på vores server

Sidder i et lille netværk med 5 pc'ere (windows XP) og en server (windows 2000 server). Alle maskiner kommer på nettet og printer via serveren..

Vi har nu fået nye computere som skal udskifte de gamle og jeg har lige sat den første til. Jeg har et problem, da jeg ikke ved hvordan jeg får de nye computere til at komme på vores server. Jeg har sat den op til at være med i samme arbejdsgruppe. Den kan gå på internettet, men ikke finde nogle netværkssteder eller printere.. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har søgt i timevis på nettet for at finde en løsning, men det har ikke hjulpet.

Er der en ekspert som kan hjælpe mig her?
Avatar billede daki Juniormester
13. april 2005 - 15:12 #1
Prøv at taste serverens ip-adr. ind i wins / primær DNS.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:19 #2
er det et AD domæne ? for så skal den først meldes ind i domænet (gøres under system i kontrol panelet)
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 15:20 #3
Alle maskinerne og serveren er sat til at hente ip-adr automatisk.
Det virket fint på de gamle computere.
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 15:22 #4
AD domæne- Ja, det tror jeg (har ihvertfald set noget med active directory). Hvordan melder jeg den ind?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:25 #5
Gå ind i kontrol panelet, ind i system, der er et faneblad hvor du kan ændre navnet på arbejdsgruppen, men samtidig kan du også melde den i et domæne, der kræves en konto med rtiggheder til at indmelde computere i domæbet (otest en med admministrator rettegheder)
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 15:53 #6
Jeg har prøvet at ændre domænet, men det virker ikke (får besked om at det ikke findes).
Kan domænet godt have samme navn som arbejdsgruppen?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:55 #7
ja det kan det godt, men er du sikker på at DNS oplysninger den har er korrekte ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:57 #8
i en command prompt skriv: ipconfig /all der vil du kunnne se om IP og DNS adresse er korrekt i forhold til hvad jeres server har
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 16:36 #9
Jeg har prøvet at ændre IP og DNS adresser, så det passer med serveren. Desværre er der stadig ingen hul igennem. Kan det være noget jeg skal ændre på serveren?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 16:38 #10
kan du pinge serveren ?
Avatar billede henrik Nybegynder
13. april 2005 - 17:11 #11
jeg kan ikke pinge serveren fra den nye computer.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 17:15 #12
kan du prøve med et andet netkort ?
Avatar billede henrik Nybegynder
14. april 2005 - 11:42 #13
de gamle computere kan sagtens pinge serveren.
Skal en ny computer oprettes på serveren? Og hvis- Hvordan gør man det?
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 12:10 #14
ja den skal oprette4s, men det bliver gjortautomatisk når den bliver meldt ind i domænet (det har ingen betydning om maskinen er oprettet i AD for at netkortet virker / kan pinge serveren)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2005 - 00:37 #15
tjek osse lige om du har flere end 5 licenser på serveren under licensing - er ikke klar over om du vil få en fejlbesked hvis du mangler nogle?
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 19:49 #16
noget feedback måske ?
Avatar billede henrik Nybegynder
26. maj 2005 - 10:57 #17
Problemet er blevet løst- Det viste sig at Norton's internet security blokerede for forbindelsen til serveren. Det er blevet rettet og der er hul igennem igen :-)
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2005 - 10:17 #18
ok ;) ps husk at luk spørgsmålet igen *S*
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:47 #19
kan man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 02:00 #20
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:28 #21
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:09 #22
brug for mere hjælp ?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2007 - 09:50 #23
skulle vi lægge et svar ?