Avatar billede msamsing Nybegynder
11. april 2005 - 22:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan fjerner man auto-&nbsp i en celle

Det irreterer mig lidt at der automatisk bliver lagt en &nbsp ind i cellen når jeg opretter en tabel. Er der en måde man kan slå det fra på?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
11. april 2005 - 22:40 #1
Og hvorfor irretere det dig ?-)

InternetExplorer kan netop ikke forstå tomme celler, så det er ret dumt at slå fra, hvis det er muligt.
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. april 2005 - 22:47 #2
problemet er når jeg skal bruge en tom celle der f.eks. er 5 px høj, så gør størrelsen på &nbsp'en at cellen ikke vil blive mindre end noget der ligner 10 px i højden. Derfor bruger jeg spacer.gif's i tomme celler i stedet. Det fungerer meget bedre for mig!
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. april 2005 - 23:02 #3
i øvrigt ser det ikke ud til at IE 6.0 har problemer med at forstå tomme celler.
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. april 2005 - 23:05 #4
jeg lukker
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2005 - 18:56 #5
<ole>

Der er mange browsere, der ikke forstår tomme celler - og derudover er der rigtig mange, der endnu ikke bruger IE6  ;o)
    <td style="font-size:0px;line-height:0px">&nbsp;</td>
- er løsningen  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede msamsing Nybegynder
12. april 2005 - 23:42 #6
Tusind tak ole! Det var da godt tænkt. Havde jeg slet ikke overvejet, men rigtig god løsning på mit problem! Vil du ikke nok have point, så læg lige et svar i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/608764
mvh Martin
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2005 - 21:29 #7
Det er fint nok, Martin ... luk bare det andet spørgsmål selv. Bare du lige husker lidt på det, jeg skrev i det  :)

Generelt er folk flinke til at hjælpe. Vi er nogle, der har været her 5-6 år og har set, hvor uheldigt og anarksitisk, forummet i perioder har udviklet sig. Det er der ingen, der ønsker, da den slags har det med at invalidere forummet seriøst .... og vi holder af det, som det er, når det fungerer bedst.

Når folk prikker dig på skulderen med en henvisning til stedets regler, så bare sig 'Ups, sorry' og ret fejlen. Den _er_ din ... og brugeren er ikke ude på at genere dig personligt. Vedkommende gør bare, hvad der er nødvendigt for at holde Eksperten kørende på en ordentlig måde  ;o)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2005 - 21:30 #8
.... man tak for tanken. Det er jo som bekendt den, der tæller  :)