Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 00:14 Der er 39 kommentarer

Kan ikke gå ind på specifikke hjemmesider.

Hej

For et par dage siden opdagede jeg at jeg, specifikt, ikke kan gå ind på www.sas.dk eller www.danskebank.dk (heller ikke bg-bank). Den giver en normal fejl-meddelelse (the page cannot be displayed) eller nogen gange autosøger den efterfølgende med Yahoo! Search... Jeg er aldrig stødt på dette fænomen før. Hvad skal jeg gøre?
Det jeg indtil nu har forsøgt er at bruge ad-aware, spybot og BHOdemon. Samtidigt har jeg McAfee antivirus installeret og en gratis zone-alarm firewall. Indtil videre har jeg ikke fundet noget mistænkeligt.

Jeg bruger internet explorer og har hentet alle updates til XP.

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 00:16 #1
1. Sæt internet indstillingerne til lavt. Virker det?
2. Prøv at gå i fanen sikkerhed og i tilføj hjemmesiden til websider du har tillid til
3. Sluk for en evt. firewall så vi kan se om det er den som er skyld i problemet.
4. download java http://dlc.sun.com/jdk/j2sdk-1_4_2_07-windows-i586-p.exe installer og se om det gør en forskel
5. download http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det gør en forskel.
6. Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 00:29 #2
Det var godt nok hurtigt :)
Jeg har udført 1-3 uden positive resultater. Mens jeg downloader 4-5 så for du lige en Hijackthis log at kigge på...

Vh, Mikkel

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:21:29, on 07-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
c:\progra~2\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\program files\powerstrip\pstrip.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~2\HAUPPA~1\MVPStart.exe
C:\PROGRA~2\HAUPPA~1\Hardware\DglSvcMain.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\BHODemon 2\BHODemon.exe
\?\C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_wp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~2\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\PROGRA~2\HAUPPA~1\Hardware\HcwSms.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~2\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Documents and Settings\RUPA\My Documents\Temp\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/sb/*http://www.yahoo.com/search/ie.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn0\ycomp5_6_0_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~2\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn0\ycomp5_6_0_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NVidia System Utility] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA System Utility\\NVSystemUtility.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~2\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~2\McAfee.com\Agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\program files\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CleanUp] C:\PROGRA~2\McAfee.com\Shared\mcappins.exe /v=3 /cleanup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: BHODemon 2.0.lnk = C:\Program Files\BHODemon 2\BHODemon.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O8 - Extra context menu item: Add to MVP Favorite Radio Stations - C:\Program Files\Hauppauge MediaMVP\mvp.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,84/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-us/1,0,0,21/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~2\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~2\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: MVPMedia - Hauppauge Computer Works - C:\PROGRA~2\HAUPPA~1\MVPStart.exe
O23 - Service: MVPMediaSvc - Hauppauge Computer Works, Inc. - C:\PROGRA~2\HAUPPA~1\Hardware\DglSvcMain.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 00:39 #3
4 og 5 har heller ingen effekt...

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 04:12 #4
skriv lige et indlæg herinde i morgen så jeg husker at se på loggen (det sent lige nu:))
Avatar billede hcma Novice
07. april 2005 - 10:31 #5
godmorgen kalp
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 12:02 #6
Tak for reminderen catbody:))

mikkelp12

bekræft du kender disse

C:\WINDOWS\eHome\
C:\PROGRA~2\HAUPPA~1
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager

Det ikke at jeg siger det er snavs, men blot at jeg ikke kender dem.

der er ellers ikke noget i loggen!

prøv at tilføje de sider du ikke kan komme ind på i websider du har tillid til (i fanen sikkerhed)

prøv også i fanen avanceret og fjern hak i "vis uskadelige http fejl"

mener jeg den hedder.

måske fortæller det mere om hvad fejlen er når du prøver siderne efterfølgende.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 13:16 #7
ehome er en del af MCE 2005.
Hauppauge er min dobbelt tv tuner Hauppauge 500.
Hm... Network Access Manager siger mig ikke lige noget men jeg har dog et radeon grafikkort fra ATI så Nvidia ved jeg ikke lige hvad skulle komme af.

Websider som jeg har tillid til prøvede jeg igår (skrev det selv under punkt 2). Det sjove var bare at det krævede at jeg skrev https://www.sas.dk Hvorfor må jeg ikke skrive http:/...? Nå men any ways, med https://www.sas.dk indskrevet i "websider man har tillid til" virkede www.sas.dk ikke.

Jeg er ike hjemme lige nu, men fejlmeddelelsen er en "the page cannot be displayed" fejlbesked. Der står så lidt om at man kan prøve at sætte security lidt lavere, tjekke at man har stavet linket korrekt etc. Men jeg skal gerne paste den ind hvis du vil, men det bliver først senere.

Jeg vil prøve det med "vis uskadelige http fejl" iaften.

Vh, Mikkel
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 16:22 #8
Det virker ikke med at fjerne hakket i "vis uskadelige http fejl"...

Her er fejlmeddelelsen:

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the  Refresh button, or try again later.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
See if your Internet connection settings are being detected. You can set Microsoft Windows to examine your network and automatically discover network connection settings (if your network administrator has enabled this setting).
Click the Tools menu, and then click Internet Options.
On the Connections tab, click LAN Settings.
Select Automatically detect settings, and then click OK.
Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.
If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
Click the  Back button to try another link.

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 21:49 #9
prøv at løbe alt det sikkerhedssoftware du har installeret igennem (antivirus, firewall, spyware programmer osv.)
og tænker mest på spyware programmer om der er en af dem som skulle være årsag til dette problem.

blot før jeg kommer med flere bud:)
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 22:29 #10
Well min firewall er slukket, min sp2 firewall er sat til off, McAfee er slukket. Ad-aware er kørt og ingenting er fundet. Efterfølgende har jeg så installert spybot og hijackthis og det har heller ikke ført til noget. Sas og danskebank forbliver lukket land... Det er pisse irriterende!

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 22:37 #11
Prøv dette , hvis det kun er i IE du har problemet:
HøjreKlik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfør Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Start Internet Explorer, klik på Funktioner, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
klik på Fanebladet "Avanceret" og sæt flueben ved "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes" - anvend / ok
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 23:02 #12
Har fundet de to mapper du skriver, men hvad er det du vil have mig til at gøre med dem? Der er forresten kun noget i Temporary Internet files mappen. Den anden er tom.

Har slettet alle cookies og slettet internet filer. Når webrowseren lukkes vil den nu også slette temp. internet filer... Ingen forskel.

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 23:07 #13
Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

vi må lige finde ud af om det er din browser der gør det eller hvad det er
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 23:18 #14
Well, den kopierede noget fra cd'en. Jeg startede en explorer op uden nogen ændring på mit problem... Hvad burde der være sket?

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 23:21 #15
hent denne browser
http://www.mozilla.org/products/firefox/

det er ikke ment som løsningen.. men er blot nød til at se om den virker.. gør den det er der noget ravende galt med dit IE

den kommando vi lige kørte burde have løst det hvis det bare var IE
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 23:27 #16
Ha ha ha... To sjæle en tanke. Det virker heller ikke med Firefox, så nu er det altså ikke noget med explore... Suk, hvad nu?

Vh, Mikkel
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
07. april 2005 - 23:33 #17
Hm... Jeg smutter i seng. Så må du tænke lidt over det til imorgen. Tak for hjælpen indtil nu.

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 23:37 #18
godt nok et skummelt problem!

virker dit internet i fejlsikret tilstand? hvis ja så virker de hjemmesider i fejlsikret?
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 18:31 #19
Mit internet virker ikke i fejlsikret tilstand selv om jeg vælger safe mode with network... Er der en måde at komme på nettet i fejlsikret tilstand?

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 19:00 #20
okay gør følgende.. find denne fil

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

åben den med notepad.. og kopir dens indhold herind.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 19:43 #21
Dette er host filens indhold:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

192.168.1.100      localhost

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 19:49 #22
okay må indrømme det er et mystisk problem... problemet havde du KUN med de 2 adresser der? eller har du det også på andre sites?
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 20:00 #23
Danskebank (Jeg kan godt gå på ind på deres netbank på https://netbank.danskebank.dk/html/?site=DBNB ), BG-bank (det er vidst nok en del af danskebank) og SAS.dk. Jeg er ikke stødt på andre som jeg ikke kan komme ind på. Jeg har snakket med Danskebanks internet hjælp og de er lost...

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 20:07 #24
jeg må indrømme det er da også underligt!

prøv at trykke funktioner->internet indstillinger-> og tryk på avanceret.. sæt den til standard.

men okay det du siger det heller ikke virker med firefox:/

jeg tror stadig det er java som er problemet må jeg indrømme.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 20:14 #25
Hm... Jeg havde en kammerat der var over hos mig dengang Vasaloppet blev kørt. Der installerede han noget java som der var lidt problemer med. Nu har jeg jo så installeret noget java under dit punkt 4. Her er hvad der er installeret:
1: J2SE Runtime enviroment 5.0
2: Java 2 Runtime enviroment, SE v1.4.2_07
3: Java 2 SDK, SE v1.4.2_07

Måske jeg skulle afinstallere det?

Vh, Mikkel
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 20:16 #26
Restore defaults under advanced, har ingen indflydelse...

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 20:23 #27
prøv at åben dit kontrolpanel.. find noget der hedder java.. åben den og se om den er sat til enabled
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 20:43 #28
Hmmm... Hvor kan jeg se om den er enabled. Der er nogle faneblade, men jeg kan ikke finde noget om at den kan enables eller disables...

Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 20:44 #29
det skulle meget gerne være i første faneblad..
måske har du flere java ikoner i kontrolpanelet?
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 21:09 #30
Der er 5 faneblade: General: update: java: security: advanced.
Under General kan man vælge: about, network settings og temp. int. files. Ingen der har og gøre med om det er tændt eller slukket...

Vh, Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 21:20 #31
okay hos mig er det basic... min ide er at du afinstallere alle dine java versioner.. henter en frisk kopir og installere den istedet så ved vi også de ikke konflikter.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 22:00 #32
Well alt afinstalleret og intet nyt... Jeg tror ikke det er nødvendigt at geninstallerer java, man burde kunne gå ind på deres hjemmeside alligevel.

Mikkel
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 22:03 #33
njaeh.. dog bør du have java installeret du får brug for det til mange andre sites..
denne virker nok ikke mere fx
https://netbank.danskebank.dk/html/?site=DBNB
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
08. april 2005 - 22:14 #34
Linket virker fint, lige indtil jeg logger af, så går den nemlig tilbage til den del af deres hjemmeside som jeg ikke kan gå ind på og så giver den mig en fejlmeddelelse. Men ellers virker den...

Nå men jeg er åbentbart rigtig i til knæene...
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
15. april 2005 - 00:06 #35
Jeg kan heller ikke pinge danskebank.dk eller deres DNS adresse 212.93.50.45. nordea.dk er også et site jeg ikke kan få til at virke. Fortæller det noget om problemet? Det er da irriterende at det ikke kan lade sig gøre!

Hælp!
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
21. april 2005 - 22:35 #36
Well, nu har jeg endelig fundet ud af noget der kan gøre en forskel...
Hvis jeg bruger det korte patch kabel mellem min bærbare til min router, så har jeg ingen problemer med de ovennævnte sites. bruger jeg derimod det kabel fra den computer som jeg har problemer med, så virker det heller ikke på min bærbare... Det gælder lige meget hvilken port i routeren jeg bruger. Dvs. det eneste som er forskelligt er kablet!!!? På hvilken måde kan kablet have indflydelse på om man kan gå ind på specifikke sider eller ej? De er begge cat. 5e utp.
Jeg er forvirret på et højere plan!

Vh, Mikkel
Avatar billede akl_gr Nybegynder
26. april 2005 - 10:25 #37
Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at det "fejlramte" kabel måske er beskadiget, så det ikke kan levere ordentlig hastighed.
Dette kan måske få det til at se ud som om du ikke kan se hjemmesiderne, hvis din browsers time-outtid er så kort at den ikke når at få svar fra de specifikke hjemmesider du umiddelbart ikke kan se. Det kan så skyldes at de servere er en smule langsommere end dem der når at komme igennem. Det var lidt søgt, men det er det eneste jeg kunne komme i tanke om....
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
26. april 2005 - 10:48 #38
Hej akl_gr

Dit svar viser ihvertfald at du har forstået mit problem. Jeg vil iaften flytte min computer ind på kontoret og forsøge mig med mit kortere kabel, så må vi se om det virkeligt er kablet. Jeg vender tilbage.

Vh, Mikkel
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
23. august 2005 - 14:24 #39
Desværre ser det ud til at lige meget hvad jeg har gjort så har jeg ikke kunne få det til at fungere. Tak til alle de der har bidraget med deres viden, men desværre har jeg ikke formået at omsætte det til succes...
Jeg ender med at skulle ominstallere helt fra grunden og se hvad der sker.