Avatar billede boomboy Nybegynder
05. april 2005 - 23:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

For mange job i joblisten? og POP-op problemer

HEY EKSPERTEN!!!

Jeg har problemer med at der hele tiden kommer ALLE mulige irritenrende pop-op vinduer, og der bliver installeret nye logoer på mit skrivebord hver gang jeg starter IE.

Jeg opdaterer og scanner HVER dag med:
Adaware
AVG Antivirus
Anti- vir
Spy-hunter.

Men ALLIGEVEL er der en MASSE skrammel som ikke vil væk :(

Jeg har også lige skannet med HijackThis og lavet følgende log-liste som jeg VIRKELIG håber på at en gider kigge på. Det er ikke andet end 14 dage siden jeg sidst har formateret hele skidtet.

det skal også lige siges at jeg holder mig til danske sider og ikke går ind på alle mulige pXrno sider.

Men her loggen:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\eMule\eMule.exe
C:\Programmer\SpeedFan\speedfan.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Casper\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SHMJIJW5\hjt[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.cpxbzjnbzwkcdcopegzobdldv.us/7KfzGgDuauZiWkK4tGhd/7CuWS2uq1102IVGZ4_EG7/dnbZ9Lxfai4JAJD_tpMLD.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {425491BD-6CC7-5F13-CD2C-B62166270375} - C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\MEALFI~1\Acidupload.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PtiuPbmd] Rundll32.exe ptipbm.dll,SetWriteBack
O4 - HKLM\..\Run: [Ptipbmf] rundll32.exe ptipbmf.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [EachOnlineFourEggs] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\close plus each online\itch name.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Pop-Up Stopper] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [VgaRdr] C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\BLEHSP~1\KEEP HECK.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Office 2000\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Office 2000\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by9fd.bay9.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede boomboy Nybegynder
05. april 2005 - 23:23 #1
Nåå jo så er der i min mappe foretruken en masse mapper og links som ligger sig nd hver gang jeg starter IE, de forsvinder dog når foretrukne står åben og jeg trykker på "opdater"??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. april 2005 - 23:41 #2
PS:
I stedet for [Messenger Plus 3.0] kan da bruges
Microsoft Messenger BETA
http://messenger.msn.dk/beta/
Der er mange flere (lir?) funktioner som er bedre end [Messenger Plus 3.0].
Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/528544

PS(2): Der ER snavs på din putter - en HJT ekspert skal nok dukke op til dig... Selvom det nok vil være bedre i virus kategorien...
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 23:49 #3
ser lige om jeg kan hjælpe dig
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 23:51 #4
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelttjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.cpxbzjnbzwkcdcopegzobdldv.us/7KfzGgDuauZiWkK4tGhd/7CuWS2uq1102IVGZ4_E G7/dnbZ9Lxfai4JAJD_tpMLD.html
O2 - BHO: (no name) - {425491BD-6CC7-5F13-CD2C-B62166270375} - C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\MEALFI~1\Acidupload.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PtiuPbmd] Rundll32.exe ptipbm.dll,SetWriteBack
O4 - HKLM\..\Run: [EachOnlineFourEggs] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\close plus each online\itch name.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [VgaRdr] C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\BLEHSP~1\KEEP HECK.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\BLEHSP~1\KEEP HECK.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\close plus each online\itch name.exe
C:\DOCUME~1\Casper\APPLIC~1\MEALFI~1\Acidupload.exe
svcshost.exe

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 23:55 #5
AVG Antivirus
Anti- vir

du har vel kun et virus program installeret??

tryk start->kør og skriv "msconfig" og i fanen start fjern flueben i hvad der ikke skal starte op automatisk med windows.
Dette vil reducere joblisten.
Avatar billede boomboy Nybegynder
06. april 2005 - 01:25 #6
Den nye liste:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
H:\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://wcrlldzobnlhca.uk/7KfzGgDuauZiWkK4tGhd/7CuWS2uq1102IVGZ4_EG79tvVkyihKRYoJAJD_tpMLD.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Pop-Up Stopper] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\dpps2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Office 2000\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Office 2000\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by9fd.bay9.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

De filer som ikke er fjernet var ikke med på listen i fejlsikret tilstand :S

Og mht. MSN Plus, så kan jge ikke undvære lmtd. funktionen...
Har selvfølgelig fravalgt sponsorpakken...
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 01:31 #7
Næsten ren..

Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

fix denne linje i fejlsikret tilstand

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://wcrlldzobnlhca.uk/7KfzGgDuauZiWkK4tGhd/7CuWS2uq1102IVGZ4_EG79tvVkyihKRYoJAJD_tpMLD.htm

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

gentart normalt og ny log:) så burde den være helt clean.
Avatar billede boomboy Nybegynder
06. april 2005 - 02:02 #8
Scredder finder ikke noget :(
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 02:04 #9
det fint.. bare fix den linje der i fejlsikret tilstand.. genstart normalt og ny log.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
06. april 2005 - 07:59 #10
og brug i øvrigt Firefox i stedet for IE...

Du vil ikke fortryde det!
Avatar billede boomboy Nybegynder
06. april 2005 - 14:00 #11
Tak nu er DET hele væk, ihvertfald det som jeg kunne se :D

Hvordan giver jeg dig poing?

Jeg har trykket accepter...
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 14:02 #12
marker mit navn nede i venstre hjørne og tryk på accepter:)
Avatar billede boomboy Nybegynder
06. april 2005 - 14:02 #13
Det skal også lige siges at det ALT det som der er blevet fjernet nu, føles som om at det har sløvet hele mit system ca 40%!!!!

DET er MEGET tydelig mærkbar forskel :D

MANGE TAK ALLE
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 18:27 #14
Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

genstart og se om det hjælper på det.

Du mangler at markere mit navne nede i venstre hjørne og trykke på accepter:)