Avatar billede TheJoker Juniormester
04. april 2005 - 14:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samsung e700

Jeg har lige fået en e700 som er simlåst. Jeg har været inde på diverse sider for at få den låst op og er kommet frem til at koden *2767*688# skulle kunne låse den op.. Niiiix..

Nå men er der nogen der har en ide om hvordan det ellers gøres? Jeg har set alle betalingssiderne igennem og var inde på en hvor det kostede 29 kr hvor de kom med det nr jeg fandt efterfølgende på nogle "cr/hacker"sider om hvordan man kan låse den op. Det skulle være samme fremgangsmetode.

Men jeg har så ringet til debitel (hvor pigebarnet jeg har arvet tlf fra havde abb. hos) og forhørt mig om hvor lang tid der var tilbage af abb. Det var fra dec så der er ca stadig 2 mdr før jeg kan få den simlåskode fra dem.
Men hvad jeg yderligere fik afvide var at hun er havnet til inkasso.

Så spørgsmålet er kan jeg nu få den låst op nu eller kan de gøre noget derfra der gør at den er "ekstra" låst eller noget i den stil? Den skal åbnes og det skal bare ske snarest.. :D
Avatar billede re-flex Nybegynder
05. april 2005 - 14:14 #1
*2767*688#
Den kode du har her kan jeg ikke forestille er korrekt under nogen omstændigheder. Koden for at låse en telefon op generes ud fra EMEI nummeret og dit mobilselskab.

Du skal også lige passe på med at prøve for mange gange. Mener at hvis man taster forkert 5 gange, så låses telefonen, for unlock og så skal den unlockes rent fysisk, og ikke med kode.

Prøv inde på www.fluii.dk. Man sender en mail afsted med EMEI nr. og teleselskab, så sender de en kode tilbage. Det var sådan jeg fik unlocked min Nokia 6230. Men du finder en formel, som skal udfyldes på siden. Du modtager en mail, med udmærket vejleding, så der skulle ikke være de store problemer.

Teleselskabet kan selvfølgelig spærre telefonen, så er det ligemeget om den er simlåst eller ej. De kan også spærre telefonen ved hjælp af EMEI nummeret. Så er telefonen totalt spærret, uanset om du kommer et nyt simkort i fra et andet selskab.

Men teleselskaber kan ikke nægte at låse en telefon op. De første 6 måneder, kan de kræve betaling for det, men efter 6 måneder skal det gøres gratis såvidt jeg ved.
Avatar billede re-flex Nybegynder
05. april 2005 - 14:15 #2
*2767*688#
Koden her er en standard kode. Det er derfor du finder den på diverse sites, som har sådanne koder liggende. Derfor er sandsynligheden for den virker meget lille.
Avatar billede TheJoker Juniormester
05. april 2005 - 15:57 #3
Ja det er rigtigt nok det er en universel kode.. For der er mange der får det til at virke og andre der ik gør.

Jeg har været inde på det der fluii.dk men der venter jeg svar så håber de kan hjælpe mig og jeg kan spare nogle penge.

Men da jeg skulle vælge mobil der skrev jeg at det var en anden model og skrev så det var samsung e700 så håber det virker ellers må jeg betale mig fra det i sidste ende..
Avatar billede TheJoker Juniormester
07. april 2005 - 15:06 #4
blev nød til at betale mig fra det.. Men nu virker den..