Avatar billede mickni33 Nybegynder
04. april 2005 - 08:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min figur sletter min bane

Jeg har lavet en figuer(image) som skal følge en streg på skærmen. Figuren styres med piletasterne.
når figuren kører oven på stregen slettes stregen, og det skulle helst ikke være meningen.
Når banen bare er en streg kunne jeg vælge at tegne banen hvergang figuren bevæger sig.
Men.....
Hvis bane nu er temlig kompleks er det vel ikke så smart at tegne hele banen hvergang figuren flytter sig.

Hvordan klare man dette problem?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 08:56 #1
du tegner bare stregen igen bagefter :)
Avatar billede mickni33 Nybegynder
04. april 2005 - 08:58 #2
DVS hele banen ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 08:59 #3
altså, ved at du har

1 panel med banen
1 panel med figuren

med repaint() overtegner du så alting med bane panelet, og så tegner figuren én gang oven på, så forsvinde dens spor.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
04. april 2005 - 08:59 #4
jeg kunne selfølgelig også dele stregen op i brudstykker... så det kun var det enkelte lille stykke der skulle tegnes igen
Avatar billede mickni33 Nybegynder
04. april 2005 - 09:00 #5
figuren ligger på samme panel som banen...?  er det der fejlen ligger ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 09:03 #6
Du kan evt. kigge på mit pacman spil http://phpfi.com/56552

PacMan renderes godtnok direkte, men princippet med banen er det samme.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 09:04 #7
ja, det ville klart være bedst at lægge det på 2 forskellige paneler.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
04. april 2005 - 09:05 #8
ok giv lige et svar
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
04. april 2005 - 09:08 #9
nej tak, samler ikke på points.
Avatar billede rosgaard Nybegynder
06. april 2005 - 10:09 #10
nå så giv mig dem :P