Avatar billede kleve Nybegynder
03. april 2005 - 16:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

usb: mus og keyboard. Et mysterium

Jeg her to pc'er koblet på en Aten switch for at dele skærm , mus og KB

Den ene pc kører på et intel865 chipset med dual boot windows xp sp2 og linux mandrake. Her kører det hele fint.Mus og KB opfører sig pænt

På den anden pc er der et nyt nvidia nforce3 chipset med windows xp sp 2 og Suse linux 9.2.

På denne sidste pc VIL musen eller tastaturet ikke virke i windows xp når jeg kører gennem switchen ( to usb stik , kommer ud som et via switch boxen og specialkabel).I Suse linux kører mus og KB  fint.

Jeg har mistanke til kombinationen af windows xp og nforce3 chipsettet.
Er der nogen der har en løsning. Jeg har ledt alle steder efter et svar, men har ikke fundet noget i andre "spørge -jørgen " fora.

Jeg er ved at blive vanvittig over at skulle skifte stik .
Måske skal dette spørgsmål stilles i Hardwaresektionen?

-kleve
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 20:08 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering, klik på + udfor USB controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern (1 af gangen)
Når alle USB enheder er fjernet, genstart pc`en.
Lad Windows selv finde/installere enhederne, så tror jeg det virker.
Avatar billede kleve Nybegynder
03. april 2005 - 21:14 #2
Jeg glemte lige at skrive, at mus og KB bliver installeret , men kører ad h... til.
et lille nøk med musen , og pilen suser rundt.
Et tryk på KB og måske får jeg ssssssåååååååååååååååddan her.

Prøver lige haverslev

-kleve
Avatar billede kleve Nybegynder
04. april 2005 - 08:32 #3
Har nu prøvet at slette alt med usb under enhedshåndtering.
No go.
Når der findes drivere til usb sluttes med meddelelsen :
er ikke installeret korrekt, virker muligvis ikke.
Nej det gør det ikke. Kun seperat i hvert sit usb-kabel.
Det virker ikke når det kører via det sammensatte usb kabel fra cs-1762 switch boksen. På min shuttlex med intel 865 chipset er der ingen problemer.
Har prøvet at installere Win xp på en test disk, men kan ikke skrive key ind i felterne da tastatur opfører sig skørt.
Men i Suse linux ingen problemer. kombinationen win XP/nforce3 er nok problemet.

-kleve
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2005 - 09:30 #4
Om der kan være et problem med XP/nforce3, skal jeg ikke kunne sige, men det lyder mærkeligt.
Er det sådan en switch?
http://www.kvm-switches-online.com/cs1762.html

Du kan bruge nedstående program, til at se hvilke enheder osv. du har i maskinen og det giver dig også mulighed for at hente opdateringer/drivere fra de forskellige producenters hjemmeside.
Det kan være du skulle prøve at opdatere chipset.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede kleve Nybegynder
04. april 2005 - 16:19 #5
ja,det er sådan en.
lœkkert design og gode hot keys.
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2005 - 20:22 #6
Har du prøvet at opdatere dit chipset ?
Avatar billede kleve Nybegynder
05. april 2005 - 07:37 #7
Jeg har installeret det sidste nye fra nvidia og msi.
Jeg prøvede som sagt at installere på en testdisk, med dårligt resultat. Nforce3 og windows xp kan ikke finde ud af at køre med mus og KB på et og samme usb stik. Det går fint med de andre kombinationer(Intel/xp, intel/linux,nforce3/linux. Det går også fint når mus og KB er direkte i pc'en , men så går ideen ligesom væk med at have en switch
Måske er det noget i BIOS , hvad ved jeg.
Det er en ret ny switch ca 2 mdr på markedet. Måske kommer der firmware opdateringer. Der er et stik med til at opdatere firmware.

-kleve
Avatar billede haverslev Novice
05. april 2005 - 09:43 #8
Nu kender jeg ikke helt Nforce3, men der er jo firewall på det, måske kan den lave lidt ballade - tror det dog ikke men men ?
http://www.nvidia.com/page/pg_20030917982606.html

Umiddelbart mener jeg ikke der skulle være noget i Bios, som skulle give disse problemer, bare USB controllerne kører og det gør de jo

Ellers ej jeg sq på bar bund efterhånden.
Avatar billede kleve Nybegynder
07. april 2005 - 14:30 #9
Jeg har fundet noget der hedder http://www.nforcershq.com , hvor folk med nforce (1,2,3,4) chipset kan debattere problemer. I forum kan man spørge og hvis man skriver KVM under søg kommer der sjove  tråde frem.
" Du er ikke alene " sang Sebastian engang! Der ER noget galt med Nforce3 og windows xp 's usb håndtering. Folk taler om usb/irq konflikter. Det forstår jeg ikke helt, men der er uløste problemer med usb .
Jeg gider pt ikke bruge mere krudt på det

-kleve
Avatar billede haverslev Novice
07. april 2005 - 14:47 #10
Ja, det ser jo ikke godt ud .
Hvis ikke du vil bruge mere krudt, på fejlsøgning/spørgsmålet - kan du så ikke lukke det ?
Avatar billede kleve Nybegynder
08. april 2005 - 14:24 #11
Nu har jeg fundet ud af at hvis man sætter en extern 4-ports usb hub på og forbinder til et af de to usb stik bag på, så virker det ok.?!. Det er bare ikke meningen, men indtil enten nvidia eller aten kommer med en update så må jeg bruge denne metode.-kleve
Avatar billede kleve Nybegynder
08. april 2005 - 14:28 #12
Hvordan lukker man?
Dette spørgsmål er lukket

-kleve
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2005 - 16:35 #13
du skal markere navn og acceptere svar :)
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2005 - 22:16 #14
lukker du spørgsmålet ?
Avatar billede kleve Nybegynder
21. august 2005 - 08:49 #15
Lukket