Avatar billede jesperkr Nybegynder
02. april 2005 - 18:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skype vil ikke starte op

Hej Eksperter

Jeg har igennem lang tid brugt skype. Indtil igår, hvor skype pludselig ikke vil starte op. Den viser kun opstarts skærmbilledet og fryser så. Det eneste jeg kan gøre er at afslutte processen i task manageren....

System:

XP SP1
P4 2.4 GHz
256 Ram

Jeg har prøvet at geninstallere. Jeg har ikke andre lyd programmer kørende så som Total recorder.. Jeg har lagt en nye version ind og har prøvet med ældre ver. Alle med samme resultat??

Jeg mener ikke jeg har lagt nogen nye programmer på computeren i den seneste tid, der kunne drille skype.

Hilsen

Jesper
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2005 - 19:01 #1
Prøv med en Systemgendannelse. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse > Følg instruktionerne og vælg en gendannelsespunkt før problemet opstod.
Avatar billede jesperkr Nybegynder
02. april 2005 - 19:07 #2
Systemgendannelse har jeg deaktiveret for lang tid siden.....

ellers tak for tippet.

Jesper
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2005 - 19:40 #3
Synd. Systemgendannelse har reddet mig flere gange.

Jeg prøver at kigge efter lidt, bruger selv Skype. Har du prøvet at deaktivere din firewall (selv om jeg ikke tror, det er den)?

Husk at aktivere firewallen igen!
Avatar billede jesperkr Nybegynder
02. april 2005 - 20:53 #4
det er prøvet....
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2005 - 21:13 #5
Et par skud:

File > Options > Privacy > Manage other programs access... > Hvis der står nogle programmer, så fjern dem > Save.

File > Options > Advanced > Associate Skype with... > Vælg "Never" > Save.

Kunne det tænkes, du har fået ubudne gæster (snavs)?
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2005 - 21:19 #6
Eller prøv det her:

Sådan fjernes Talegenkendelse:
Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
Klik på Stemmegenkendelse under Installerede tjenester under det sprog, du bruger, og klik derefter på Fjern.
Avatar billede jesperkr Nybegynder
02. april 2005 - 21:29 #7
jeg fik hjælp på forum.skype.com..

jeg slettede shared.xml i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype
herefter genstartede jeg computeren... bingo.. så kørte skype igen.

Jesper
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2005 - 21:50 #8
Tak.

Det må jeg huske, hvis jeg selv får det samme problem.
25. marts 2017 - 18:29 #9
tak  det vil jeg skrive til min kammerat