Avatar billede freeagent Nybegynder
31. marts 2005 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

OS X og 2 forskellige PHP og MySQL setup

Det skal indledningsvis siges at jeg er spritny på Mac platformen.

Til udviklingsbrug skal jeg på min Mac OS X workstation have installeret:

Apache, PHP og MySQL

Men, jeg laver både applikationer til den gamle PHP4 Og MySQL med den gamle MySQL extension, og PHP5 og MySQL 4.1.3 med den nye MySQLi extension.

Apache og MySQL kører som services på OS X. Er der mulighed for at køre 2 paralelle installationer som man så starter/stopper manuelt ?

Og i givet fald, hvordan ? ... evt bare et link til en tutorial eller artikel.

Mange venlige hilsner
/freeagent
Avatar billede egonspock Seniormester
31. marts 2005 - 16:56 #1
Jeg ville nok prøve at spørge på Marc Lineages brugerforum: http://www.entropy.ch/phpbb2/ Han vedligeholder uptodate installationspakker af MySQL og PHP, og muligvis også Apache.

Jeg kan forestille mig at der skal sættes nogle ting op for at de kan køre samtidigt, men hvis du blot har installeret dem forskellige steder, burde du endda kunne scripte dig ud af at skifte fra det ene til det andet. Sågar med AppleScript ;-)
Avatar billede lauer Nybegynder
05. juni 2005 - 20:28 #2
Jeg benytter mig af XAMPP til Mysql 4.1, Apache 2.0 og PHP 5.0.4, og så har jeg slået alt standard 'webserver' som der følger med OSX fra. Men her kan du så bare let skifte mellem de forskellige.

Du kan læse mere omkring XAMPP på http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Der står dog at den stadig er i beta - men jeg har ikke oplevet nogen problemer med den og ved at mange andre også bruge den på deres mac.
Avatar billede freeagent Nybegynder
23. juni 2005 - 17:31 #3
Hej Lauer

tak for dit svar. Jeg kender godt XAMPP, og har faktisk brugt den.

Og har heller ikke haft problemer selvom den er i beta. Fungerer glimrende.

Du får lige de 200 points.

Takker
/free agent