Avatar billede 1808 Nybegynder
28. marts 2005 - 18:46 Der er 4 kommentarer

Pc lukker ned !

Når jeg spiller Age of Mythology eller Ringens Herre :Battle for Middleearth så "dør" min pc lige pludselig , først troede jeg det var virus eller ligende men efter en reinstaltion af xp sker det igen sådan uden noget . Hvis jeg ikke bruger de programmer sker der ikke noget og jeg har tjekket temp. på cpu og motherboard , findes der en venlig sjæl der har et godt bud på problemmet ?
Avatar billede marduk666 Nybegynder
28. marts 2005 - 18:49 #1
Har du husket at opdatere drivere til grafikkortet og chipset?
Avatar billede ebe Praktikant
28. marts 2005 - 19:19 #2
prøv at kigge efter hvor meget skidt der sidder under blæseren fra grafikkortet og processoren. pust forsigtig igennem med trykluft.
Avatar billede 1808 Nybegynder
29. marts 2005 - 16:56 #3
Begge dele er okay , men det sker stadigvæk det er en p4 2,8 ghz med 1 gb ram og 3 hd , varmen er pt 44 c på cpu og 41 på mb (efter ca 4 - 6 timers kørsel)det burde jo ikke være et prob , vel ? Men findes der ikke en win log hvor man kan se om det er en driver eller andet software der forårsager det ?
Avatar billede ebe Praktikant
29. marts 2005 - 17:32 #4
du kan se i kontrolpanel/administration/log om der står noget, ellers kender jeg ingen steder det står men jeg ved ikke alt:)!
Nej, temperaturen skulle bestemt ikke være noget problem hvis sensoerne passer. Men du kender ikke temperaturen på grafikkortet, vel? Det har sin egen processor og køling. Det som giver mig mistanken er, at den går ned under grafik-krævende spil. Hvis jeg var dig ville jeg låne et kort et sted fra, og prøve det. Det kan også være grafikdrivere, directX osv...