Avatar billede nono3 Juniormester
27. marts 2005 - 23:30 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Åbne port på Zyxel router (cyber city)

Jeg skal have åbnet for port 5060 for at kunne modtage opkald via ip-telefoni (http://goip.jubii.dk/main.php?op=sys_faq&cat_id=6)

Jeg har lavet en fast ip-adresse på min computer, som jeg har indtastet i begge routere. Desuden er porten "5060" indtastet.
Desuden har jeg forsøgt at åbne for port "6881" til Azureus og får her en "nat fejl"

Mit udstyr:
- Zyxel 650r
- Prestige 334WT

Jeg har fulgt disse vejledninger:
- http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/
- http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/portforward.pdf

Kunne godt bruge et par hints til hvad jeg skal gøre / har lavet forkert?
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2005 - 23:37 #1
Du skal først forwarde porten fra zyxel 650r til wan ip-adressen på din 334wt også fra 334 skal den forwardes til din computers ip-adresse for at få det til at virke.
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 00:02 #2
Her du et hint, hvor jeg gør det henne?

Er der i den forbindelse andre ændriger jeg bør lave når jeg kører med 2 routere?
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 10:00 #3
ja lave en portforward i din zyxel fra CC også send det hele til din egen router, da du så kun skal forwarde det 1 sted.

Men du skal ind under sua/nat i først din zyxel fra CC også til wan på din private zyxel, også under sua/nat på den også vidre til din computer.
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 14:37 #4
Er stadig ikke helt med...

-I CC routeren indtastes de porte der ønskes åbnet for og ip-adressen for min private router (192.168.1.1) indtastes også i denne?

- hvor indtastes ip-adressen på computeren i min private router for at få det til at virke?

- ang. "WAN", så er jeg nok ikke helt med...
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 15:22 #5
ja du skal indtaste den port som du vil have forwardet men du skal sende det til den ip-adresse din private router har (og det er ikke 192.168.1.1)

i din private router skal du så igen forwarde portene vidre til din computer, det enten under sua/nat eller også under viritual server (men det er det første det hedder i den også)
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 15:35 #6
adressen 192.168.1.1 er ellers den jeg får forbindelse til routeren med... Hvad skal jeg ellers bruge og hvordan finder jeg den?
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 15:39 #7
Det kan godt være det det er den ip-adresse den har på LAN side, men det har den ikke på WAN.

Det kan jeg ikke hsuke hvor i routeren du ser. så det må du lige kigge efter, der er nok et punkt som hedder status, så plejer det at stå der.
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 15:46 #8
Er det forresten mest smart at åbne alle porte på cc routeren og så kun benytte den private router? Fordele / ulemper?
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 15:52 #9
fordelen er at du kun skal forwarde 1 sted og ikke 2 som nu, ulemper ingen.
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 16:10 #10
fordelen er at du kun skal forwarde 1 sted og ikke 2 som nu, ulemper ingen.
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 16:53 #11
noget du ville sige?
Avatar billede why Nybegynder
28. marts 2005 - 20:00 #12
Find din ip-adresse ved at åbne en kommandoprompt fra start->tilbehør skriv ipconfig så skulle din ip-adresse stå under... ja ip-adresse. Den skal du skrive ind routerkonfigurationen (SUA-edit) efter det sted hvor du skriver hvilke porte du gerne vil åbne.
Har du en software firewall installeret? Hvis ja, hvilken?
Hvis nej så skulle det være i orden.
Husk azureus lader dig se om det fungerer i guiden tools->guiden konfiguration. Skriv dit portnummer og test.
Held og lykke.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
28. marts 2005 - 20:36 #13
lige et side spor installere du azureus i håb om og hente fra bittorent sider så skal du lige vide at den port "6181" er banned fra tracker, gider ikke forklarer nærmer hvorfor, men hvis du lige ændrer din azu... port til over 49150 så vil den køre perfekt :D
Avatar billede nono3 Juniormester
28. marts 2005 - 23:47 #14
Har fået det til at virke, men lige et tillæg:
har prøvet et køre på begge porte (6881 og 49150), gør det noegn forskel, hvilken jeg vælger / bruger?
Avatar billede dennisbj Nybegynder
29. marts 2005 - 00:47 #15
std porten er banned hos nogle ISP'er derfor er den også banned hos tracker, lig mærke til du vil få flere leecher når du har en anden port