Avatar billede the-bna Nybegynder
27. marts 2005 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP 5 og MySQL

Hej. Jeg har et problem med at få PHP 5.0.3 til at virke med MySQL. Jeg ved med sikkerhed at det ikke er MySQL der fejler, da jeg kan oprette forbindelse til det med mysql administrator (det der GUI administrationstool fra mysql's hjemmeside).

Jeg har gjort følgende:
I php.ini har jeg sat extention-direktoratet til C:\php\ext, og fjernet ; foran MySQL.dll. Og så har jeg kopieret libmysql.dll til windowsmappen.

Når jeg starter computeren siger den at den ikke kunne loade MySQL.dll, og når jeg udfører "mysql_connect($host, $user, $pass) or die(mysql_error());" så sker der intet.

Jeg tror jeg har tabt tråden et eller andet sted - der står noget om at php skal være kompileret til at understøtte mysql, tror jeg. Kan det være det? Jeg har bare downloadet den zip på deres hjemmeside. Kører windows xp og IIS
Avatar billede detox Nybegynder
27. marts 2005 - 20:12 #1
Tror du skal kopiere libmysql.dll til din systemmappe ('windows/system32') og ikke windows mappen.
Avatar billede bromer Nybegynder
27. marts 2005 - 20:20 #2
derudover sjovt at du skriver at du med sikkerhed ved at det ikke er et MySQL problem men alligevel stiller spørgsmålet i MySQL istedet for PHP :)
Avatar billede the-bna Nybegynder
27. marts 2005 - 21:04 #3
bromer: sorry.. Et uheld ;)

detox: jeps.. hehe, nu fungerer det fint! Tak for hjælpen.
Avatar billede detox Nybegynder
27. marts 2005 - 21:23 #4
Velbekommen