Avatar billede flemming-s Nybegynder
27. marts 2005 - 19:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg siderne hurtigere ?

Hvad er årsagen til at det tager en 4-5 sek. at få en side frem. Umidelbart ser det ud til at det er de sider med meget java og Flash der tager længst tid.eks http://www.berlingske.dk/forside/,
Jeg har en opkobling på 1mb/128 ved Cyber City. De har målt opkoblingen både hastighedsmessigt (ok) og på ping ( 950ns).
Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. marts 2005 - 20:33 #1
Når siden ER loadet helt ind og "faldet til ro"; [Ctrl][F5] (Reloader HELE siden igen) - tar' det lige så lang tid ?

Med min 512 forbindelse tar' det ~4-5 sek for lige den side...
Avatar billede flemming-s Nybegynder
28. marts 2005 - 00:24 #2
Ved ctrl+F5 kommer sitet delvis i løbet af ca 2 sek. De sidste 2 spalter th kommer så et par sek senere. Hvad indikere det ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. marts 2005 - 11:07 #3
Det er normalt...
Avatar billede fiskefars Nybegynder
29. marts 2005 - 17:34 #4
Har selv været ude i det samme med min zyxel 650R-31 fra CC, løs det med denne guide.
eller opgrader din firmware.

1. Åben en commando prompt
2. Opret en telnet forbindelse til routeren.
- kør denne kommando: telnet 192.168.1.1 23023
(192.168.1.1 er ip adressen til min Zyxel 650R og 23023
er den valgte telnet port)
3. Vælg menu 4. "Internet Access Setup":
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Copyright (c) 1994 - 2003 ZyXEL
Communications Corp.

Prestige 650R-31 Main
Menu

Getting Started Advanced Management
1. General Setup 21. Filter Set
Configuration
3. LAN Setup 22. SNMP Configuration
4. Internet Access Setup 23. System Password
24. System
Maintenance
Advanced Applications 25. IP Routing Policy Setup
11. Remote Node Setup 26. Schedule Setup
12. Static Routing Setup
15. NAT Setup
99. Exit
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Herunder står Peak Cell Rate sikkert til 0, sæt den til følgende tal:

- I mit eksempel har jeg en 2048 kbit/s forbindelse,
derfor skal jeg sætte Peak Cell Rate (PCR) til 4830

Det "optimale" tal udregnes ved at dividere hastigheden i
bit/s med 424 således:
2048000 bit/s / 424 = 4830
(2048000 kommer fra 2048 kbit/s *1000 ->
omregning til bit/s jo!)

Byt de 2048000 ud med jeres egen hastighed for at få det
optimale PCR tal!
----------------------------------------------------------------------------
Menu 4 - Internet Access Setup

ISP's Name= ChangeMe
Encapsulation= PPPoA
Multiplexing= VC-based
VPI #= 0
VCI #= 35
ATM QoS Type= UBR
Peak Cell Rate (PCR)= 4830
Sustain Cell Rate (SCR)= 0
Maximum Burst Size (MBS)= 0
My Login= dsl******
My Password= ********
Idle Timeout (sec)= 0
IP Address Assignment= Dynamic
IP Address= N/A
Network Address Translation= SUA Only
Address Mapping Set= N/A

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:
----------------------------------------------------------------------------

5. VIGTIGT! Husk at trykke på ENTER helt nede i bunden, ellers gemmer den
ikke indstillingen!

http://firmware.homepage.dk/
Avatar billede flemming-s Nybegynder
29. marts 2005 - 23:16 #5
Jeg har tidligere forhørt mig hos CC om jeg havde behov for at opdatere mit freamwere. Det fik jeg at vide at jeg ikke havde, men men det kan jo være jeg har det alligevel ??
Hvordan kunne du konkret rigigstrere forbedringen ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
29. marts 2005 - 23:18 #6
Avatar billede fiskefars Nybegynder
29. marts 2005 - 23:25 #7
Extremt kortere svartider!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:25 #8
<flemming-s>: Status ???
Avatar billede flemming-s Nybegynder
14. april 2005 - 23:10 #9
Det er da sjovt at du spørger netop i dag. det er 7 timer siden jeg endnu engang ringede til CC. Ham jeg talt med var som udgangspunkt afvisende, men aligevel sendte jeg en mail til ham med de enfo du havede givet. Tilfældigvis sad der en anden suporter ved siden af han som kunne gøre et og andet inde ved CC
OG så skal jeg ellers love for at nu går det hurtigt :o))

Tak for hjælpen !! Du må lige lægge et svar op så jeg kan give dig nogle point !!

Jeg tror jeg har talt med 5 suportere som har prøvet at smøre den af på at det var min pc der var noget galt med. Helt ærligt så synes jeg det er dårligt at CC ikke oplære deres suportere til at vide hvad der skal gøres i sådan en situation.

Endnu engang tak !!!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
09. maj 2005 - 23:38 #10
Har du fået point fiskefars ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
09. maj 2005 - 23:39 #11
Vil du ikke ha det ?
Avatar billede fiskefars Nybegynder
09. maj 2005 - 23:49 #12
jow da så la gå!