Avatar billede funti Nybegynder
26. marts 2005 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

installering af apache 2, php5 og mysql - crap!

Hey!

Min pc gik ned her forleden så det er jo en gylden mulighed for at opdatere alt software osv - men nu står jeg i den situation at jeg overhovedet ikke kan få apache2, php5 og mysql til at køre - jeg har en windåse 2000 pro - og det ville være rart hvis nogen kunne sende et link eller forklare hvordan man får LÅRTET til at virke :D

- OUT
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2005 - 22:43 #1
Er der slet ikke noget der virker?
Avatar billede funti Nybegynder
26. marts 2005 - 22:49 #2
altså jeg kan få serveren til at køre uden php5 og mysql - det er som om at php5 ik rigtig vil køre under apache... jeg må jo gøre et eller andet forkert...
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2005 - 22:56 #3
Med php5 skal du skrive:

LoadModule php5_module "c:/php5/php5apache2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php

i din httpd.conf (self med den rette sti). Desuden skal du kopiere 'php5ts.dll' til din systemmappe (winnt/system32 formentlig).
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2005 - 22:58 #4
Har du nogen fejlmeldinger? Hvilken version er MySQL?
Avatar billede funti Nybegynder
26. marts 2005 - 23:15 #5
Jeg har installeret mysql 4.1 - men mit phpmyadmin vil ikke køre...

skal jeg sætte noget op nogen steder - og skal der egentligt ikke være en php.ini ligesom i "gamle dage" hvor jeg kan "sætte" mine ext. til?

får nemlig følgende fejl ved phpmyadmin:
kan ikke indlæse udvidelsen mysql,
check PHP-konfigurationen!
Dokumentation
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2005 - 23:21 #6
Jo du skal have en 'php.ini' i din windows mappe. Der skal du fjerne ; fra:

extension=php_mysql.dll

og du skal kopiere 'libmysql.dll' og 'libeay32.dll' til din systemmappe. Se i øvrigt dette link for at få MySQL 4.1 til at fungere med passwords:
http://www.eksperten.dk/artikler/643
Avatar billede detox Nybegynder
26. marts 2005 - 23:24 #7
Du skal self osse rette de andre indstillinger i din php.ini, bl.a. den rette sti i den her:

extension_dir = "C:\php5\ext"
Avatar billede funti Nybegynder
27. marts 2005 - 15:12 #8
jeps - det har jeg os gjort og det hele spiller nu!
Avatar billede detox Nybegynder
27. marts 2005 - 18:50 #9
Det var godt, så er her et svar.