Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 15:15 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor starter instalationen ikke selv?

Heysa.

Jeg har en gammel computer, fra 97, som jeg vil have windows xp paa!

Men da jeg har aendret setup i bios, og booter fra cd, sker der nul og en skid.

Nogle der kan sige hvad jeg skal goere?

PS. kan ikke komme til en pc med diskette drev!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 15:28 #1
Det er vel denne instruktion du følger: http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 15:36 #2
Har som sagt ingen disketter!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 15:42 #3
Er du sikker på at din version af XP CD'en er BOOTABLE ?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 15:49 #4
Ja, har brugt den foer, paa den som ik virker, saa vil ha den paa den nye!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 15:53 #5
Psttt: Det er vel en original XP CD ?

Vågner CD'en op under BIOS opstart og gør et eller andet ?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 16:32 #6
majsmarken.. hehe :)... Nej der sker intet under bios, den kan godt finde drevet.. men der sker ikke mere.. :S
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 16:38 #7
Hurtig tanke:
Hvis du i BIOS sætter op at det KUN er CD den ka' boote på - hvad sker der så?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 16:43 #8
er ikke i bios.. :( det er jo en gammel spand!
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2005 - 16:44 #9
Det kan hænde at du skal trykke på en tast for at starte på CDen
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. marts 2005 - 16:46 #10
Hvis den er så gammel, er du så sikker på at der er nok hukommelse osv?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 16:46 #11
leif, kan godt nok ikke finde ud af det her, men er ikke dum..!
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 16:47 #12
michael_stim ja, mere end rigeligt!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 18:25 #13
... havde forventet at <punk_fm> havde læst fidusen ved http://www.helgec.dk/xp-install.html ...

Dvs. at du har ikke FLOPPY drev i denne 'gamle' spand ?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 19:01 #14
majsmarken - jo jeg har floppy, men jeg har ingen disketter, og heller ikke nogle andre pcer med windsows!
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 19:12 #15
Jeg vil (næsten) holde) en påskebryg på at en computer fra 97 kan boote fra cd-drev
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 19:13 #16
Er du heller ikke ejer af blot en luset blank diskette ??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 19:16 #17
Citat:
"...Hvis din computer ikke kan boote fra cd-drev kan du downloade en fil fra Microsft som giver dig mulighed for at op rette det nødvendige antal startdisketter (6) du skal være opmærksom på at det er vigtigt at du downloader præcis det program der passer til din XP installations cd, mulighederne er ..."

fra førnævnte http://www.helgec.dk/xp-install.html

Men dit CD-Rom drev er måske så "gammel" at det ikke ka' finde ud af Bootning ?

Sååå - fra "et eller andet sted" skal du ligge DL denne pakke => 6 disketter.

Jeg ved det med hvad kommer først - ægget eller hønen...
Avatar billede punk_fm Nybegynder
25. marts 2005 - 21:54 #18
hmm.. instalerede win 98, og saa der efter xp :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 21:57 #19
Så må du nok indse at din XP-cd enten ikke er bootable eller også lidt defekt
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 23:49 #20
Så får du diverse "rester" fra Wintendo98 med i XP:

Anbefalning:
DL nævnte 6-diskette-pakke nævnt i http://www.helgec.dk/xp-install.html
Opret de 6 disketter.
DL ServicePack2 (SP2) fra
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
og gem på passende andet medie. CD / Anden HD ?

Begynd HELT forfra med diskette (XP) opstart -> XP CD.
HELE VEJEN IGENNEM XP INSTALATIONEN UDEN INTERNETSTIKKET SAT TIL.
DEREFTER INSTAL FØRNÆVNTE SP2.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Safe Surfing...
Avatar billede punk_fm Nybegynder
29. marts 2005 - 12:03 #21
Hmm.. Det virkede ikke, men det var nok fordi de disketter var noget bæ.. Jeg syntes du skal have point aligevel, majsmark. Du får også lige fuld karma. Hehe.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. marts 2005 - 12:23 #22
Hmmm... Hvad endte det så med - for dig og din putter ?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
29. marts 2005 - 13:18 #23
Det endte desvære i windows 98 :*(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. marts 2005 - 13:22 #24
Wintendo98 i folkemunde..
Generelt - Men du bør nu stadig smutte til WindowsUpdate ...
Avatar billede punk_fm Nybegynder
02. april 2005 - 17:01 #25
majsmarken, sorry jeg ikke lige fik givet pointe før. Men her er de. Værsågod!