Avatar billede marvel Praktikant
28. marts 2001 - 13:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dual boot win95 & win2000

Er det muligt at bevare/overføre startmenuens indhold som den er nu (win98) når jeg installerer win2000 som anden styresystem? Jeg sletter altså ikke win98!
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 13:34 #1
Ja du kan bare boote på 2000 cd-romen og gå igang med installationen så spørger den selv om den skal lave en dual boot  og så skal du bare sige ja til det
Avatar billede marvel Praktikant
28. marts 2001 - 13:38 #2
Og indholdet ændrer sig ikke? Udover det nye styresystem :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2001 - 13:42 #3
Nej det skulle være præcis det samme, hvis du starter win2000 installationen fra bootdisk spørger den også om du vil installere ved siden af eller ovenpå det gamle.
Dog synes jeg du skal starte fra CD hvis du kan da, de der bootdisk tager lang tid.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. marts 2001 - 13:48 #4
det er da ikke muligt at overføre startmenuen uden at OPDATERE til windows2000 !

//Anders
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 13:51 #5
Nej man kan ikke overføre men man kan bevare den gamle startmenu hvis man installere win 2000 ved sien af win 98
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. marts 2001 - 13:58 #6
Ja, det er rigtigt, men man skal alligevel installere alle programmer igen under windows2000
Avatar billede marvel Praktikant
28. marts 2001 - 15:30 #7
vladimirr>> Om jeg opdaterer er vel et definitionsspørgsmål, da jeg beholder win98 men inst. win2000 ved siden af. Lyder det ikke lidt vanvitiigt at man skal indtallere de samme programmer som allerede ligger hd\'en??
Spikey>> er du sikker på at det kan lade sig gøre eller hva? Har du prøvet det ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. marts 2001 - 15:33 #8
nej, hvis du vælger at opdatere vil win2k overskrive dit win98, og overtage alle programmer, med de evt. problemer det vil give.

Ved en ren installation ved siden af, kommer der en valgmenu under opstarten, hvor du vil vælge om du vil ind i win98 eller win2k
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 15:39 #9
svarer lige for spikey>> ja det kan! bare vælg et andet drev/partition så opretter win2000 selv en bootmenu hvor du kan vælge hvad du vil starte!
Avatar billede vaase Nybegynder
28. marts 2001 - 19:12 #10
Du kan godt ligge win2000 og win98 på samme HD såfremt du vælger fat32 som filsystem når du installerer win2000 og ikke ntfs. Og ja du skal installere dine programmer igen men du kan bare ligge dem samme sted så fylder de ikke mere end før.
Jeg har haft både win98 og win2000 installeret samtidig kører nu kun win2000.
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 20:32 #11
vaase> og hvad så når programmerne skal afinstalleres eller der skal tilføjes lidt i f.eks. Office??? Kan godt forestille mig at det vil give problemer!
Man kan jo ikke afinstallere et program som, på begge styresystemer, er installeret til den samme mappe....jo man kan godt, men det vil give problemer i det styresystem som det IKKE blev afinstalleret fra....
Avatar billede mufle Nybegynder
30. marts 2001 - 01:42 #12
Jeg giver hotpop ret. Jeg har også selv programmer liggende som kører under både 98 og 2k, men det er programmer jeg ikke afinstallerer - office, email, icq osv. Faktisk er det fedt at ha\' de ting kørt sammen, så den email jeg har modtaget i 2k også er der i 98 f.eks. Det kører fint.
Men programmer man bare lige kigger på i 14 dage skal man nok holde i det ene OS......

Mufle..