Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen mellem CL2.5 og CL3 RAM og kan de køre sammen

Og hvis de kører sammen dikterer de langsomste ram så hastigheden for hele ydelsen eller har de kun en lille påvirkning i min har jeg 2 blokke der kører Cl2.5 og en der kører 3 på et ASUS A7N8X-X bunkort
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 20:45 #1
ja det er de langsomste ram som bestemmer hastigheden på dine ram.
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 20:48 #2
og hvorfor har du oprettet dette spøgsmål du har jo et om samme emne hvor du ahr fået svar. http://www.eksperten.dk/spm/602999
Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:14 #3
Til hvorfor jeg stiller spørgsmålet 2 gange så er det forde jeg kun har fået svar fra en og hvem ved at Han/Hun har ret men nu skal jeg nok afslutte sagen
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 21:20 #4
tjaaa så læs reglerne.
Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:22 #5
Det har jeg gjort og du skal ikke føle dig snyt jeg startede med at give 30 point men du har lige fået 200 og tak for svarret
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 21:33 #6
(det var ikke for at føle mig snydt, på nogle måder) Men spøgsmålet er nu ikke lukket ;)
Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:38 #7
Sprgsmålet skulle være lukket og tag det ikke ilde op når man har noget man ikke har så meget forstand på så er det dejligt og få det rigtige svar
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 21:44 #8
Det bliver først lukket, når du marker navnet ude til venstre og trykker accepter.
Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:50 #9
hallo hvad tror du om mig, der er et stort ACCEPTER ude til venstre og jeg har trykket til vildskab. Så hvis det ikke virker må jeg prøve igen i morgen
Avatar billede tobber1 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:55 #10
og jeg har aldrig fået svar på om det er bedre at jeg dropper de sidste 256mb ram frem for de andre blokke
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 22:19 #11
(du glemmer at marker et navn inden du trykker accepter)

Hvis de nye ram er samme hastighed eks. pc3200 så alel er samme hastighed undtaget cl 2.5 - 3.0 så ville jeg bruge dem alle, men hvis de ikke alle er ens ang. hastighed igen eks. pc3200 så vill ejeg undlade at bruge de sidste.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. marts 2005 - 02:02 #12
@tobber1 - Tjaa.. hvem kan vide om ét afgivet svar nu også har ret? Tror du det bliver bedre af - MOD reglerne - at oprette flere spørgsmål om det samme - og ydermere forhøje pointene til 200? Hvad har kenp svaret på, som du ikke har fået at vide i forvejen?
Vær nu bare lidt tålmodig - du får såmænd svar nok.

@kenp - Tak for opbakning om at der er svaret i tidl. spm.

@tubber1 - Kan anbefale dig at læse denne artikel om ram. Den kommer lidt videre omkring end blot dit spørgsmål, men det er den ikke ringere af. Bemærk hvad der står om et moduls cyklus tid i ns. Her skal du faktisk have 5ns moduler for at det er helt optimalt for pc3200 - og se videre link til tomshardware om hvordan RAM tilgås, CAS Latency, CL.
http://www.pcbuyerbeware.co.uk/RAM.htm

Da du nu har oplyst lidt om, hvilke programmer du bruger vil jeg sige, at det ikke så meget er hastigheden som er afgørende, som hvis det var video redigerng, hurtige spil o.l. Dine nævnte programmer er mere hungrende efter RAM mængde.

Hvor meget der bruges, når nævnte programmer er aktive og når de ikke er, kan du få et meget godt billede af ved at bruge Windows jobliste og vælge faneblad Ydeevne i begge situationer.
Du kan aflæse hvor meget fysisk hukommelse der allokeres og hvor meget sidefil (virtuel hukommelse) der allokeres. Og med hensyn til, hvor meget sidefilen bruges, bør du aflæse resultaterne både med og ude den 256MB isat.

Ud fra det må du så selv afgøre om det er bedre at droppe de sidste 256MB (svapper den for meget til sidefilen på harddisken, synes du?) Ingen der svarer her kan jo se resultatet = hvor meget ram dine programer bruger, eller hvor mange af programerne, du har åbnet på samme tid.
Generelt vil jeg ikke anbefale at blande ram med forskellig specifikationer sammen. Systemet skal hele tiden tjekke for, om det nu er den ene eller anden slags, der læses til/skrives fra.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. april 2005 - 00:33 #13
tobber1 - Sker der noget her?