Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 11:48 Der er 15 kommentarer

hvad mangler for at få lyd ud gennem blue tooth head set?

Har installeret
- en blue tooth USB enhed (der virker)
- et nokia head set (HS-11W), der ses af PC'en.

Hvordan får man lyden drejet ud gennem blue tooth'en til head settet og ikke gennem PC'en indbyggede højtalere?

Mangler PC'en en driver, så den ikke kan se head settet som en lyd enhed?

God påske!
Seby.
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 12:40 #1
er det nogen gule udråbstegn under enhedshåndtering? (hvilket operativ system bruger du?)
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 13:17 #2
ingen udrådstegn under enhedshåndtering
XP (SP2)

Men:
Head set'et kan ikke ses under enhedshåndtering.Under enhedshåndtering kan man se adaptoren og (noget overraskende) en bluetooth radio'er.

Head set'et ses kun under når man klikker på "vis bluetooth enheder" under bluetooth-ikonen i kontrolpanelet.
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 13:32 #3
med din bluetooth enhed fulgte der et stykke software til at styre bluetoothen med, er det det du bruger, eller bruger du win XP's indbyggede bluetooth software?
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 13:36 #4
Der fulgte software med til adaptoren og det er den jeg har brugt. Efter at det er installeret accepterer PC'en når jeg indsætter adaptoren. Når jeg bagefter aktiverer headset'et (dvs kalder andre enheder ligesom hvos jeg skulle forbinde HS'et til min mobiltelefon, så registreres HS'et da også på PC'en. Der er bare ikke hul igennem.

Der fulgte ikke software med HS'et.
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 13:44 #5
når HS er connected til pc'en, er der så heller ikke nogen gule udråbstegn?
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 13:45 #6
nope. men heller ingen tegn i enhedshåndteringen på et HS.
skal der være det?
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 13:45 #7
når HS er connected, skal du muligvis selv ind og vælge det under lydinstillinger på computeren...
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 13:54 #8
det ville jeg også have gjort, hvis det havde været noget at finde i enhedshåndteringen eller et andet "lyd-sted" om HS. Men det er der ikke.

HS findes kun når man kikker under bluetooth enheder. Og der findes det sjovt nok som en lydenhed.

(
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 13:57 #9
PS kan du ikke svare med et svar så jeg kan give point for din hjælp?
S.
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 13:58 #10
det er også helt som det skal være... start -> indstillinger -> kontrol panel -> lyde og lydenheder -> under afspilning af lyd skulle du gerne kunne vælge headsettet
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 13:58 #11
:o)
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 14:05 #12
jamen - det er netop problemet. Derinde (og jeg har fundet mange måder/stier at komme derind på) findes HS ikke nogen steder. Overhovedet :o(
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 14:08 #13
vender lige tilbage... skal lige have fundet mit eget headset... :o)
Avatar billede seby Nybegynder
21. marts 2005 - 14:47 #14
Hej igen - har måske fundet problemet.
PC'en har måske allerede en bluetooth enhed indbygget, som bare ikke rigtig kan findes når man kikker efter den. Men den kommer frem fra skjulet når man (uden indsætning af adaptoren) installerer bluetooth software. Den kan bare ikke finde HS.
Har prøvet at inaktivere først den eksterne adaptor og derefter den 'mulige' interne enhed. Uden held.

Jeg forsøger lige at gøre det hele om på min stationære PC'er der helt sikkert ikke har nogen intern enhed og ser hvordan det så går.

Hvis du finder de vise sten så skriv endeligt. ellers rigtig mange tak for hjælpen! Det hjalp virkeligt at blive ført rundt i systemet.
God påske!
Seby
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 15:13 #15
vær opmærksom på at der med xp servicepack 2, kommer noget bluetooth software fra microsoft... Det kan være det som du har fundet... Det kommer, selv om man ikke har nogen bluetooth enhed...