Avatar billede 205ctt Nybegynder
17. marts 2005 - 19:11 Der er 6 kommentarer

Hvordan får jeg en ramme til altid at være centreret?

Hejsa
Jeg skal opbygge en side, hvor jeg gerne vil lave en indbygget ramme (iframe) som uanset skærmstørrelse altid er centreret i midten af skærmen.

Hvordan klares det?

Haster, da jeg skal i gang med siden hurtigst muligt. Håber nogen kan hjælpe...

Mvh Jakob
Avatar billede 205ctt Nybegynder
17. marts 2005 - 19:12 #1
Skal måske lige side at den kun skal være centreret vertikalt (kolonne)
Mvh Jakob
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2005 - 19:42 #2
<ole>

Forudsat, du benytter en ordentlig DTD før <html>-tag'et ... f.eks:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

- kan du skrive:
  <iframe style="margin:0px auto" .... og hvad du ellers har stående .... ></iframe>

/mvh
</bole>
Avatar billede 205ctt Nybegynder
17. marts 2005 - 19:52 #3
Ok, super jeg prøver

Ved du tilfældigvis hvordan man får en iframe til at tilpasse længden nedaf, så den aldrig bliver længere end teksten/materialet på den linkede side?

Mvh Jakob
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2005 - 20:34 #4
Mjaahh ... det er straks lidt mere bøvlet, da det kræver JavaScript, der måler højden på siden i iframe'en og tilpasser denne til indholdet. Der ligge vist nogle løsninger, hvis du søger lidt i JavaScript kategorien
Avatar billede chrisscan Juniormester
24. marts 2005 - 00:05 #5
Jeg plejer at lave hele mollevitten i en tabel, der er centreret.

CK
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2005 - 15:48 #6
Jamen, så gør du vel bare det her også  :)