Avatar billede kdissing Nybegynder
15. marts 2005 - 14:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Lave icon til skrivebordet

Jeg har lavet et logo for vores intranetsystem og vil gerne have det som icon på skrivebordet. Jeg har fundet et program der hedder Easy Icon Maker, men får det ikke rigtigt til at se ordentligt ud. Er der nogen der har erfaring med at lave iconer?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. marts 2005 - 14:11 #1
Ja, det har jeg. Både tegnede i 2D og modellerede i 3D, til brug internt i programmer og som skrivebordsikon.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. marts 2005 - 14:36 #2
Dough! Sorry... jeg læste det lidt for hurtigt og overså at du HAR lavet et logo, som skal laves til ikon... det kan jeg desværre ikke lige umiddelbart hjælpe dig med. Kan programmøren af intranetsystemet ikke modtage en transparent TIFF eller PNG fil fx.?
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. marts 2005 - 15:35 #3
hvis du bruger photoshop til at designe i ellers så kan du hente et lille plugin som gør at du kan gemme som *.ico og på den måde benytte det som et ikon på skrivebordet

det plugin jeg snakker om er freeware og kan hentes her http://www.telegraphics.com.au/sw/files/icoformat-win-1.6f2.zip
Avatar billede kdissing Nybegynder
16. marts 2005 - 08:04 #4
Hvordan installerer jeg et plugin?
Avatar billede kdissing Nybegynder
16. marts 2005 - 08:51 #5
Jeg har fået det til at virke. Tak for hjælpen.
Avatar billede kdissing Nybegynder
16. marts 2005 - 08:57 #6
Jeg har skrevet en kommentar og derefter accepteret. Får du så pointene? Eller er det min egen kommentar der bliver honoreret?
Avatar billede kdissing Nybegynder
16. marts 2005 - 08:59 #7
Jeg kan se på mit regnskab at det har jeg. Kan jeg ændre det?
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. marts 2005 - 11:27 #8
hey, næste gang du skal give point til en skal du bede personen om at ligge et svar, og på den måde optræder personens navn i bunden og du kan klike accepter.

Hvis du så alligevel kommer til at give en forkert point, kan du oprette et nyt spørgsmål som hedder point til "personens navn" og afsætte sammme antal point, husk dog altid at linke til den tråd hvor det gik galt.

Det er nu ikke nødvendigt denne gang jeg kan sagtens undvære point :) Og held og lykke med plugin'et
Avatar billede kdissing Nybegynder
07. april 2005 - 11:48 #9
triple-x kan du hjælpe mig? Når jeg laver et icon af mit logo, så bliver det meget grumset? Hvad kan det skyldes? Der står i readme filen at det skal være 16, 24, 32 bit rgb mode. Min står til 8 og hvis jeg vælger 16, så kan jeg ikke gemme som .ico ??
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. april 2005 - 11:56 #10
Jeg har lige købt Microangelo Studio programmet og det er både billigt og ret nemt at bruge. Se mere på www.microangelo.us. Der ligger jo flere formater i selve ikonet, der skal laves individuelt med eller uden fritlægning til forskellige OS systemer og opløsninger og det kan ico-eksporteren til PS vist desværre ikke klare.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. april 2005 - 16:01 #11
det er helt rigtig som Lars siger hvis du skal have dem i flere forskellige størrelser så er et program som Lars henviser til klart at anbefale :)