Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 13:07 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

admin:> Slet inaktive brugere!

Hvornår kommer der en funktion så vi kan
få slettet alle de inaktive brugere der
blot sidder og optager pladser på listen!
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=joakim -> Se points

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 13:08 #1
Det sidste spm. Joakim deltager i er fra d. 18/4 1999!!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2001 - 13:10 #2
Ja, hvad med at slette nogle af de brugere snart, alle dem der ikke har benyttet deres bruger i lang tid.
Jeg læste her på eksperten i et spm for et stykke tid siden at slettede brugere stadig har deres profil her, men deres spm bliver slettede, er det rigtig?
Avatar billede ds-zim Nybegynder
27. marts 2001 - 13:12 #3
D vil jeg ik\' håbe :( D R jo deres spm. der er interessante
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 13:13 #4
mmmjaeeh.. Deres spm. bliver ikke slettet men det bliver deres bruger, så de ikke kan logge ind!
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 13:14 #5
ds-zim:> Vær venlig at skriv ordenligt. Det er RET irreterende at se på det der D R ZkI\' LaTTerLiGt aT C pÅ, forstår du!

/vh
Simon
Avatar billede halnet Nybegynder
27. marts 2001 - 13:50 #6
-> nomiz
mmmjaeeh..??
Drop det brok... hehe!

- Anders
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. marts 2001 - 13:53 #7
nomiz >> Hehe, han tror måske at D R 1 SMS :o)

Ellers er jeg enig i, at der bør foretages oprydninger i inaktive brugere - der bør sendes en mail til de pågældende først, så de har mulighed for at reagere.

/Rob
Avatar billede blood Nybegynder
27. marts 2001 - 14:00 #8
Jeg syns at en bruger automatisk skal blive slettet hvis den ikke har været online i 2 måneder
Avatar billede fcs Novice
27. marts 2001 - 14:07 #9
blood>> Er det ikke lige drastisk nok. Jeg synes at man skal sende en mail til dem der ikke har været aktive i 6 måneder. Reagerer de ikke på den mail indenfor 10 dage skal de slettes. Det vil vel være mere fair (folk skal jo gerne have mulighed for at tage ud at rejse, etc.)
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 14:14 #10
jaeh.. 6 måneder lyder mere rimligt. Nu må vi jo se om admin gider at svare på denne..
Avatar billede brian@diku Nybegynder
27. marts 2001 - 14:20 #11
tjaa, jeg har været væk i et år, og er kommet tilbage .. synes det er ok at have den gamle konto .. men jeg må indrømme det var underligt,fordi jeg viste ikke jeg havde en bruger og den have en hel del points .. wierd .. men whatever, det er vel snare systemet med folk automatisk for kredits for at være på experten der skal ændres .. det virker virkelig latterligt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. marts 2001 - 14:23 #12
Enig... point for inaktivitet duer ikke. Måske kunne man istedet tildele 5-10 point pr. dag hvor man logger ind.

NanoQ
Avatar billede fcs Novice
27. marts 2001 - 14:39 #13
nanoq>> Det har været oppe at vende før og vi var da en del der blev enige om at den bedste løsning nok var at folk fik 5 point om dagen indtil de havde 300 point (eller 500). Derefter stoppede de daglige point. Hvis man kom ned under 300 (eller 500) point skulle de 5 daglige point genstarte. Så ville man slippe for at der stod en masse brugere der bare sparede op.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. marts 2001 - 14:53 #14
nanoq>
Dit sidste indlæg lyder MEGET fornuftigt! Der er ingen tvivl om at \"en stor del\" af de inaktive er \"potentielle\" snydere.
Jeg synes også det er både mærkeligt og forkert, at SLETTEDE profiler bare \"kører videre\" og får 5 p hver dag. OK, de kan ikke bruges, og profilen skal blive der, men: Skiv dog for F.. SLETTET og stop opdatering af f. eks. magnus48, han ender sku\' i top 10
Avatar billede fcs Novice
27. marts 2001 - 14:56 #15
zhark>> Hvis du læser mit sidste indlæg, så ville det da være en fin måde at stoppe det på, ville det ikke??
Avatar billede brian@diku Nybegynder
27. marts 2001 - 14:58 #16
synes genrelt points for at være tilsteder er latterligt .. så er der jo ikke noget \'experten\' i det .. så jeg er hverken for points pr. dag, pr .login dag osv .. just cancel the damn thing. så ville det ikke være noget problem med \'døde\' profiler, og så ville jeg have min konto også hvis jeg først kigger forbi om et år
Avatar billede fcs Novice
27. marts 2001 - 15:02 #17
brian@diku>> Så rammer du de brugere, som endnu ikke har lært nok til at svare på spørgsmål. De bruger deres point, men de får ikke nogen \"gratis\" og de ved ikke nok til at de kan svare på andres spørgsmål. Derfor synes jeg at det bedste vil være at man får 5 point om dagen indtil man har 500 point. Derefter får man ingen før man er under 500 point igen
Avatar billede ds-zim Nybegynder
27. marts 2001 - 15:10 #18
-> fcs
Right on !

###

What he said (fcs)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
27. marts 2001 - 15:42 #19
hvis alle ikke kan være lige kloge, så skal de jo ikke være lige dumme
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
27. marts 2001 - 15:45 #20
Det kunne måske tænkes, at han ikke vil deltagere i eksperten.dk mere?  OG AT han måske har slettet sig selV? det kunne jo godt tænkes <(-_-)>
Avatar billede zhark Nybegynder
27. marts 2001 - 15:48 #21
fcs> Jo! Efterhånden set mange absolut gode ideer, ret træls der ikke er en ski\' RESPONS fra Admin om, hvad der evt. kan MODSIGE ideerne eller der bare overvejes noget (:
Avatar billede zhark Nybegynder
27. marts 2001 - 15:56 #22
netfreak14
      \\|/
      (@ @)
  -o00-( )-00o- Det er muligt!
Avatar billede zhark Nybegynder
27. marts 2001 - 15:57 #23
men det var ikke!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 22:39 #24
Netfreak:> Nej, for så ville han jo ikke ha\' haft alle de 5-pointspakker man får pr. dag!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
28. marts 2001 - 09:53 #25
Der ER mange gode idéer, og vi noterer de fleste, for at lave dem så snart vi overhovedet har tid. Men som tidl. nævnt er der mange på Eksperten efterhånden med gode idéer, og kun meget få til at lave det. Alene at holde sitet igang og nogenlunde fri for fejl tager tid, og det glemmer de fleste nok. Tak for input !