Avatar billede topaz Nybegynder
13. marts 2005 - 14:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk "fryser"

Jeg har lige fået en ADSL forbindelse og sat den op således

-> skillefilter -> Speedstream ADSL modem -> Netgear trådløs router.

Jeg har også fået det konfigureret med SSID og WPA kryptering og jeg kan snildt forbinde med mine 2 stationære og 1 bærbar, HVIS bare jeg kun bruger 2 af dem ad gangen. Lige så snart jeg kobler nr. 3 på, så står der kun "tildeler IP nummer" (eller noget i den retning) og så fryser modem/routeren og skal genstartes.

Kan det have noget at gøre med at min ADSL forbindelse er med 2 dynamiske IP-numre ??

Og i givet fald, hvad kan jeg så gøre for at forhindre at modemet fryser (uden at skulle ud og købe ekstra grej eller ekstra IP-numre) ?
Avatar billede articfruit Nybegynder
13. marts 2005 - 15:51 #1
ER det en router og ikke bare et accesspoint?
Avatar billede topaz Nybegynder
13. marts 2005 - 16:12 #2
Jeps, det er en trådløs router. Der er endda 4 LAN porte på den.
Avatar billede topaz Nybegynder
13. marts 2005 - 16:15 #3
og selvom jeg bruger LAN porten til den 3 pc'er så fryser modem/router alligevel

(jeg har kun LAN port i den ene pc'er, så keg kan ikke teste hvad der sker hvis alle 3 kører LAN )
Avatar billede articfruit Nybegynder
13. marts 2005 - 17:52 #4
hvilken ip-adresse for de tildelt?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. marts 2005 - 06:56 #5
Har du haft kontakt med TDC Internetsupport, 8080 8017?
De kan jo tjekke dit udstyr om det virker efter hensigt...
Hvordan forbinder du så den pc'er hvor der ikke er noget netkort i ?
Avatar billede topaz Nybegynder
14. marts 2005 - 22:26 #6
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-01-E3-05-8B-00
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

hartnet.dk >> Det kan være jeg har udtrykt mig forkert. Det jeg mente var at der på den trådløse router er 4 stik, hvor man kan montere et netværkskabel og på den måde fysisk forbinde den til en pc.
De 2 af mine pc'ere har så kun trådløse netkort og kan således ikke forbindes fysisk til routeren.Jeg skal beklage hvis min formulering har skabt uklarhed om premisserne for opgaven, men som det fremgår af spørgsmålet er jeg ikke nogen netværks haj.

Jeg ville gerne ring til TDC, men jeg tvivler på de gider hjælpe, da ADSL'en er leveret af et lille teleselskab, der måske nok har forstand på telefoner, men som ved endnu mindre om ADSL end jeg gør.
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. marts 2005 - 08:25 #7
ip-opsætningen ser jo fin nok ud. Kan du se hvor mange ip-adresser routeren er sat til at må dele ud?
Avatar billede topaz Nybegynder
06. april 2005 - 13:25 #8
Underligt nok fik jeg det til at virke ved at sætte den til at køre med faste IP-numre.

articfruit >> Du må gerne lægge et svar, så får du halvdelen af pointene som tak for indsatsen.
Avatar billede articfruit Nybegynder
06. april 2005 - 13:44 #9
:o)