Avatar billede bryggen Nybegynder
25. oktober 1999 - 15:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netscape reload = font fejl

Vi har opdaget en dum fejl, når vi bruger en Mac Netscape på et website med cgi-genererede sider og/eller javascript. Når siden indlæses står de danske tegn korrekt et øjeblik, hvorefter Netscape reloader og så forsvinder de danske tegn og erstattes af maskintegn.

Problemet opstår alene på Netscape og alene på Mac.

Har nogen et bud på en løsning.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. oktober 1999 - 17:31 #1
får en ordentlig computer (det vil sige en PC...)
netscape kan du godt beholde hehehehe
Avatar billede bryggen Nybegynder
25. oktober 1999 - 20:29 #2
Se, jeg har en fin PC, men min kunde baserer hele sit system på Mac, så helt enkelt er det ikke.

Måske har du et bedre bud end det?

Bryggen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. oktober 1999 - 21:16 #3
nej, jeg kender ikke rigtig til mac...

men det lyder som om javascript tolkeren laver forstyrrelser på mac...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
03. november 1999 - 12:59 #4
Jeg har mac (og pc). Jeg har også Netscape (og Explorer). Giv mig en url, så kan jeg se om den også gør det hos mig...

Skjoldby
Avatar billede bryggen Nybegynder
03. november 1999 - 13:32 #5
Avatar billede skjoldby Nybegynder
04. november 1999 - 10:38 #6
Det samme sker for mig hvis jeg ændre på vinduets størrelse. - Jeg forstår ikke at det sker bare ved du henter siden ind.
Grunden:
Det sker generelt ved dynamiske websider, som f.eks. Eksperten og den side du har link til. Det er vist en Netscape bug i mac udgaverne, - for det sker ikke i hvertfald ikke i IE. Jeg tror skyldes at teksten ligger som ascci tekst på serveren og bilver hentet ind i et html dokument via asp el. lign. Æ,Ø, Å'er bliver af en eller anden grund konverteret forkert til Netscape. Den eneste måde det kan laves anderledes er, at lave en funktion på websiden der siger den skal reloade hvis vinduet bliver ændret i en  netscape til mac.
Som bruger kan man ikke gøre noget. Det er altså en programmeringsfejl, som meget få er opmærksomme på, men det kan lade sig gøre. Se blot: http://www.synkron.dk

Mvh
Skjoldby

P.S. Det er ikke dig der skal svare men os der svare på spørgsmålet der skal svare. Du skal kun kommentere, så du kan acceptere de svar der kommer ind.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
08. november 1999 - 15:51 #7
Har du fået set på det?
Avatar billede bryggen Nybegynder
12. november 1999 - 14:02 #8
Jeg har kigget på det, men jeg synes ikke, jeg har fundet en fornuftig løsning på problemet endnu.

Sorry det sene svar på dit indlæg.

Avatar billede skjoldby Nybegynder
15. november 1999 - 15:02 #9
Næ. Der er ikke noget at gøre. Det er en ren programeringsfejl. Spørgsmålet er hvem skylden ligger hos. På den ene side kan man sige den ligger hos den som har lavet hjemmesiden, da han ikke har gjort noget for at undgå dette problem. På den anden side kan man sige den ligger hos Netscape, da problemet ikke opstår på en PC, eller i Internet Explore.
Som sagt tidligere. Du kan som bruger ikke gøre noget (udover at gøre som Cyberesben siger, skifte computer, - eller skifte browser)

Skjoldet